معاون مرکز همکاری‌های بین‌الملل وزارت علوم بر لزوم هدایت همکاری‌های بین‌المللی به سمت رفع نیازهای کشور اشاره کرد.

فرج الله طالبی معاون مرکز همکاری های بین الملل وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پرتاب ماهواره های دانشجویی و تاثیر آن در همکاری های بین المللی گفت: هر چند که در همکاری های ما بحث همکاری های ماهواره ای مطرح است اما این روند و فعالیت را بیشتر خود دانشگاه‌ها و پژوهشگاه هوا فضا انجام می دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت علوم تاکیدی بر پرتاب و ساخت ماهواره ها دارد یا خیر، ادامه داد: مطمئنا سعی می کنیم تمام همکاری های ما بر اساس نیازهای کشور باشد و همواره این مسئله را به دانشگاه‌ها و سازمانهای ذیربط تاکید می کنیم.

معاون مرکز همکاری های بین الملل وزارت علوم اظهار داشت: برای همکاری با کشورهای مختلف تلاشمان این است که همکاری با کشورهای هدف در رشته های مشخصی که در آن پیشرفته هستند، انجام گیرد.

طالبی تاکید کرد: دانشگاه‌های کشور را برای همکاری های بین المللی به سمت رفع نیازهای کشور سوق می دهیم.

گفتنی است، چندوقتی است که دانشگاه‌های بزرگی مثل دانشگاه صنعتی شریف علیرغم ساخت ماهواره هنوز موفق به پرتاب آن نشده و این در حالی است که کشورهای دیگر در پرتاب ماهواره ها از ما بسیار پیش هستند.

البته حسین سالارآملی قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل پیش از این بر موفقیت ایران در پرتاب ماهواره و ساخت رادیو دارو تاکید کرد و افزود: هنگامی که کشورهای غربی و حتی آسیایی به درخواست ما برای پرتاب ماهواره پاسخ منفی دادند، ما با اتکا به نیروهای داخلی، ماهواره ساختیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار