مجموعه برنامه اذان‌گاهی «عاشقانه»، هر روز از ساعت 11:30 روانه آنتن شبکه سه می‌شود.

حمیدرضا عطارد تهیه‌کننده در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه اذان گاهی «عاشقانه» گفت: «عاشقانه» با هدف ایجاد یک فضای لطیف و معنوی برای ورود به اذان و به تعبیر عامیانه‌تر ایجاد یک حال خوب در مخاطبان برای گفتگو با خدا و ارائه مفاهیم دینی در قالب فضایی روحانی تولید شده است.
 
وی ادامه داد: هر روز پیرامون موضوع انتخاب شده متن‌هایی عاشقانه از ارتباط بنده و خدا توسط یکی از مجریان خوانده می‌شود. هر روز هفته برنامه را یک نفر اجرا خواهد کرد. برخی از روزها را مجریان باسابقه تلویزیون اجرا می‌کنند و اجرای برخی روزها را هم نویسندگان، هنرمندان، ورزشکاران مطرح کشور به عهده خواهند داشت. دو پلاتوی برنامه به متون مناجاتی اختصاص دارد و در سه پلاتوی دیگر مضامین دینی و موضوعات و موقعیت های اجتماعی دستمایه داستان های فولکلوریک می‌شود. تلاش می‌شود پلاتوها به گونه ای نگارش شود که هرچه به لحظه اذان نزدیک‌تر می‌شویم، اشتیاق مخاطب به ملاقات و گفتگو با خدا بیشتر شود.

تهیه‌کننده این برنامه عنوان کرد: رباعیات و ابیات شعرای قدیم و معاصر با موسیقی ملایم در فضایی مناجات‌گونه، ترجمه‌ای کوتاه به همراه تفسیر حدیث و روایت توسط گوینده بر روی تصاویری از طبیعت، پخش مناجات مردم با خداوند، چکیده‌ای از کلام علما و بزرگان در ارتباط با خدا و مسائل مختلف دینی و اجتماعی و همچنین قرائت قرآن بخش‌هایی از مجموعه برنامه عاشقانه است.

عطارد در خصوص اجرای برنامه اظهار داشت: اجرای برنامه هر روز بر عهده یکی از مجریان محمدرضا دوست محمدی، حامد عسگری، مینا هاشمی، رسالت بوذری، امین نبی اللهی و ... است. مجموعه برنامه اذان گاهی «عاشقانه» در 60 قسمت 25 دقیقه‌ای در گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما تهیه شده است. این برنامه هر روز به جز جمعه‌ها ساعت 11:30 روی آنتن شبکه سه قرار می‌گیرد و باز پخش آن روز بعد ساعت 5:00 بامداد پخش می شود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار