دبیرخانه منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان، طراحی آرم (لوگوی) خود را در قالب فراخوان به مسابقه گذاشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصوبه منطقه ویژه ( کریدور) علم و فناوری اصفهان در سال 93 توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) صادر شده و مقدمات لازم برای استقرار این منطقه در حال اجراست.
منطقه ویژه علم و فناوری مجموعه ای از امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی و زیرساخت هاست که با تکیه بر خلاقیت ها و نوآوری ها در یک گستره جغرافیایی سبب ارتقای نوآوری، ایجاد خوشه های صنعتی با فناوری نو و توسعه تولید، ثروت، رفاه ملی و ایجاد جامعه دانایی محور می شود.
منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان محدوده‌ای با مساحت حدود یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع است که در سه جهت شمال، جنوب و جنوب شرقی گسترش می‌یابد.
این محدوده از طرف شمال به مرز شمال صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) در شاهین شهر، از سمت جنوب شرق به حد شرقی شهر جدید بهارستان و از جنوب غرب به زرین‌شهر (مرکز شهرستان لنجان) ختم می‌شود.
بر اساس فراخوان طراحی آرم این منطقه، آرم باید بیانگر فعالیت‌ها، ماموریت‌ها و اهداف منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان ، نشان دهنده نوآوری، توسعه منطقه‌ای و بین‌المللی و در طرح باید نمادی از اصفهان نیز باشد.
علاقه مندان تا روز چهارشنبه، پانزدهم دی ماه جاری می‌توانند طرح‌های خود را به نشانی پست الکترونیکinfo@istc.co ارسال کنند.
به گزارش ایرنا، ماموریت های منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان شامل تبدیل اصفهان به قطب اقتصادی مبتنی بر علم و نوآوری از طریق ارتقای اکوسیستم فن ‌آفرینی و کارآفرینی، جذب طبقه خلاق و توسعه فناوری های نو بمنظور دست‌یابی به رفاه اجتماعی و محیط زیست پایدار است.
بر اساس چشم‌انداز منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان نیز این منطقه باید تا سال 1404 به منطقه‌ای برتر در اقتصاد دانش‌بنیان در سطح ملی و فراملی ( محدوده 25 کشور منطقه ) تبدیل شود.
مهمترین ویژگی‌های منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان شامل حداکثر دسترسی و بهره‌مندی از شبکه‌های حمل و نقل شهری و بین شهری، پوشش و همپوشانی مناسب از نقاط شهری توسعه یافته و با کیفیت بالای منابع انسانی، حداکثر بهره‌برداری از شرایط طبیعی، اقلیمی و جاذبه‌های گردشگری و وجود حداکثر تراکم مراکز تحقیقاتی، علمی، اقتصادی و صنایع پیشرفته است.
وجود صنایع محرک، پاک و پیشرفته مانند صنعت هوافضا و وجود اراضی قابل برنامه ‌ریزی برای برنامه های توسعه از دیگر ویژگی های این منطقه در اصفهان است.
شهریور امسال بود که علیرضا همدانیان با حکم استاندار اصفهان به عنوان سرپرست منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری استان اصفهان منصوب شد.
منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان تمرکز فعالیت‌های خود را در حوزه‌‌های گردشگری، صنایع سبز، صنایع دانش‌بنیان و ایجاد زیرساخت منسجم اعلام کرده است.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار