مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: شهرک ها و نواحی صنعتی در قبال پرداخت مالیات، هیچ خدمتی را از شهرداری ها و دهیاری ها دریافت نمی کردند که این مشکل در برنامه ششم مرتفع شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهندس علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهارداشت: تا پیش از این شهرک ها و نواحی صنعتی در قبال پرداخت مالیات، هیچ خدمتی را از شهرداری ها و دهیاری ها دریافت نمی کردند که این مشکل در برنامه ششم مرتفع شده است.

وی با اشاره به پتانسیل مناسب استان گلستان برای رونق هر چه بیشتر سرمایه گذاری صنعتی اظهار داشت: در شهرک صنعتی گنبد که در حال حاضر حدود 101 هکتار وسعت دارد و دارای سند ثبتی و سند تفکیکی است، بیش از 91 قرارداد منعقد شده و 71 واحد هم پروانه بهره برداری اخذ کرده اند.

یزدانی با بیان اینکه شهرک گنبد تا بیش از 90 درصد تکمیل شده است، گفت: به منظور توسعه این شهرک، تملک100 هکتار در کنار شهرک صنعتی گنبد در دستورکار قرار دارد که مصوبه شرکت شهرک های صنعتی استان اخذ شده و اقدامات بعدی برای تملک زمین در دستور کار شرکت استانی و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی قرار دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه با اشاره به برخی مشوقات سرمایه گذاری صنعتی در کشور اظهارکرد: مجمع استانی به منظور ایجاد رغبت در سرمایه گذاران، متناسب با محرومیت و کمتر توسعه یافتگی مناطق، تصمیماتی در راستای کاهش حق انتفاع برخی مناطق اخذ می کند. به عنوان مثال در سال جاری در 500 شهرک و ناحیه صنعتی کشور حق انتفاع افزایش داده نشد.

یزدانی افزود: همچنین برای شهرک هایی که هیچگونه سرمایه گذاری انجام نشد و یا در کمترین میزان ممکن انجام شد میزان تخفیفات تا بیش از 50 درصد هم در نظر گرفته شد و همچنین همچنین برای تغییر کاربری نواحی و شهرک های صنعتی که با استقبال کمتر سرمایه گذاران مواجه بوده نیز تصمیماتی اخذ شده و تلاش شد تا مبلغ پیش پرداخت تا 5 درصد کاهش و مدت بازپرداخت اقساط تا 48 ماه افزایش یابد.

یزدانی تاکیدکرد:اگر سرمایه گذاران از شرکت های دانش بنیان یا نخبگان یا ایثارگران باشند، به تناسب مجموعه سرمایه گذار تا بیش از 50 درصد هم تخفیف دریافت خواهد کرد و این تخفیف در صورتی به این مجموعه ها تعلق خواهد گرفت که واحد صنعتی مورد نظر ظرف یکسال به بهره برداری رسیده باشد.

یزدانی همچنین به صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اشاره کرد و با بیان اینکه در برنامه ششم بر افزایش سرمایه این صندوق ها تاکید شده است، خاطرنشان کرد: ضمانتنامه هایی که توسط این صندوق صادر می شود با 50 درصد نرخ کارمزد صدور ضمانتنامه در بانک هاست و شرایط صدور آن خصوصا در مناطق کمتر توسعه یافته شرایط بسیار آسانی است.

وی تاکید کرد: بنگاه های کوچک و متوسط می توانند حتی برای خرید مواد اولیه مورد نیاز بدون مراجعه به سیستم بانکی با نرخ نیم تا دو درصد ضمانتنامه از صندوق دریافت کنند که این مهم کمک بسیار موثری در راستای رونق و حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط به شمار می آید.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه با تاکید بر ضرورت تامین زیرساخت های لازم برای کل شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به عنوان اساسی ترین وظیفه حاکمیتی این سازمان اظهارداشت: تحقق کامل این امر منوط به آن است که شرکت های ملی مرتبط نظیر آب، برق، گاز، تلفن و ...نسبت به تامین زیرساخت های لازم در مناطق مورد نظر اقدام کرده باشند که در این موارد به محض فراهم شدن زیرساخت ها در منطقه، نسبت به انتقال آن امکانات به شهرک ها و نواحی صنعتی اقدام خواهد شد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار