مشهد؛

دستگیری دو صیاد حرفه ای هوبره در خواف

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: دو صیاد حرفه ای هوبره که قصد فروش 3 قطعه هوبره ی صید شده را داشتند توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست خواف دستگیر شدند.

دستگیری دو صیاد حرفه ای هوبره در خوافبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس طاهریان افزود: در پی کسب اخباری موثق از سوی منابع محلی، مبنی بر فعالیت عده ای سودجو برای شکار، خرید و فروش گونه ارزشمند هوبره مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خواف تحقیقات گسترده ای در این زمینه آغاز کردند.

وی ضمن اشاره به اینکه این دو نفر با اجیر کردن افرادی از حوزه استان خراسان جنوبی قصد خرید و فروش هوبره به قصد قاچاق به کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس داشتند گفت: پس از شناسایی باند خرید هوبره مامورین یگان پس از 12 ساعت با مشاهده تردد مشکوک یک دستگاه خودروی پراید در محل مورد گزارش، با متوقف ساختن خودروی صیادان هوبره در یک اقدام به موقع دو سرنشین را دستگیر و  3قطعه هوبره از این خودرو کشف و ضبط کردند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف افزود: با دستگیری متخلفین مزبور تحقیقات در خصوص سایر افراد باند نیز آغاز و پس از تشکیل پرونده تخلف و تفهیم اتهام توسط دادسرای خواف ،متهمین با صدور قرار وثیقه تا اطلاع ثانوی روانه بازداشتگاه شدند و خودروی متهمین نیز به پارکینگ منتقل شد.

طاهریان افزود: براساس بند الف ماده ی 13 قانون شکار و صید جرم دانسته و تا سه سال حبس برای ان تعیین کرده است و برای جبران ضرر و زیان وارده نیز بر اساس مصوبه ی 380 شورایعالی حفاظت محیط زیست که بهای هر هوبره 200 میلیون ریال تعیین شده است متخلفین ملزم به پرداخت 600 میلیون ریال جریمه خواهند بود.

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار