فرودگاه‌های كشور بازگشايی شد و آمريكايی‌هايی كه تا آن روز موفق به خروج از ايران نشده بودند، از ایران گریختند.

تعداد روحانيون متحصن در دانشگاه به دو هزار نفر رسيد
به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از فرار محمدرضا شاه از خاک کشور و با گذشت فراز و نشیب‌های نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، کم کم فجر و ظفر ملت ایران پدیدار شد.
 
شاه خائن، پس از جنایت‌های بیشمار حکومت پهلوی و به خاک و خون کشیدن خیل عظیمی از مردمی که پشت سر ولی فقیه زمان خود ایستاده بودند، زمانی که دید حتی حمایت بیگانگان هم نمی‌تواند حکومتش را حفظ کند، از کشور گریخت.  
 
10 بهمن ماه 57؛
فرودگاه‌های كشور بازگشايی شد و آمريكايی‌هايی كه تا آن روز موفق به خروج از ايران نشده بودند، برای رفتن با پروازهای منظم هواپيماهای نظامی آمريكا از هم پيشی می‌گرفتند.

در حالی كه كشور در اوج تظاهرات ضد رژیم پهلوی قرار داشت، بختيار در يكی از مصاحبه‌هايش اصول برنامه‌های آينده‌ خود را شرح داد!

دهم بهمن 1357 شاپور بختیار نخست‌وزیر، زیر فشار افکار عمومی مردم، دستور بازشدن فرودگاه مهرآباد را صادر کرد. تحصن روحانیونی كه به دولت بختیار معترض بودند، در دانشگاه تهران گسترش یافت و دو هزار روحانی به متحصنان پیوستند.

تظاهرات در اكثر شهرهای كشور علیه دولت بختیار ادامه داشت. مطبوعات نوشتند دو میلیون نفر از مردم شهر‌های ایران، برای استقبال از امام راحل خود را به تهران رساندند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.