فروزان فر گفت: دولت می بایستی فارغ از هرگونه تنش های بیرونی با حفظ روند کاهشی نرخ تورم شرایط را برای بهبود فضای کسب و کار فراهم کند.

حسن فروزان فر عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص موانع موثر در بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد: قوای سه گانه می بایست فضای لازم را برای بهبود محیط کسب و کار فراهم کنند علاوه بر این موضوع تنش های بیرونی از جمله تهدیدات اخیر ترامپ و موضع گیری انگلستان نیز باید کنترل شود تا حاشیه سازی ها، آسیبی به اقتصاد کشور وارد نسازد.

وی با بیان اینکه توافق نامه برجام غیر قابل نقض است، گفت: مسئولان ذی ربط باید از طریق رفتار منطقی هنگام رویارویی با تهدیدات و موضع گیری ها ، فضای کسب و کار را آرام و توانایی تصمیم گیری در این بخش را سهل تر نمایند.

فروزان فر ادامه داد: هیجان دادن به موضع گیری ها فضای کسب و کار را به مخاطره انداخته و دستاوردهای آرامش چند ساله کشور را متزلزل می سازد.

وی با کاهش نرخ تورم را بزرگترین دستاورد چند ساله کشور دانست و افزود: روند کاهنده نرخ تورم باعث بهبود فضای کسب و کار و استفاده از تمام فرصت ها می شود امادر مواردی نیز به تشدید رکود اقتصادی دامن می زد.

عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات حاصل از نوسانات نرخ تورم به سختی از بدنه اقتصاد کشور جدا می شود، افزود: سفته بازی های برخی از سرمایه داران تا کنون آثار مخربی بر جای گذاشته است به همین منظور نباید توقع رفع سریع آن را داشت.

فروزان فر با اشاره به پیآمدهای مثبت کاهش نرخ تورم تاکید کرد: تغییر جایگاه بانک ها و موسسات مالی در فضای کسب و کار و تغییر روش آنان، تصمیم گیری های جدید بخش خصوصی برای آینده خود چه در خصوص تعامل با کشورهای دیگر و چه در زمینه جذب سرمایه گذاری های داخلی و توسعه فعالیت های دانش بنیان همگی از جمله خروجی های مثبت کاهش نرخ تورم هستند.

به گفته وی در داخل کشور نیز دولت می بایستی توجه به چهارچوب های قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و پیگیری اجرای آن را در دستور کار خود قرار دهد.

فروزان فر با بیان اینکه در حوزه عمل با یک بدنه بزرگی در دولت مواجه هستیم، گفت: این بدنه بزرگ هزینه های بالایی را بر اقتصاد کشور تحمیل می کند و حجم زیادی از ناکارآمدی و فساد را به دنبال دارد ،همچنین تعامل با بخش خصوصی را نیز دشوار تر می کند.

وی در پایان بیان کرد: اندازه بزرگ دولت نه به معنای تصدی گری بلکه به معنای دارابودن تعداد زیادی از کارکنان و نیز اشغال فضای زیادی از کشور توسط بخش دولتی نیز باعث خدشه دار کردن فضای کسب و کار شده است.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار