قم؛

دیدار دبیرعصائب اهل الحق عراق با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)

تولیت حرم حضرت معصومه(س)،خلوص نیت رمز پیروزی مردم عراق در مقابل دشمنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت الله سید محمد سعیدی  تولیت حرم حضرت معصومه(س) در این دیدار گفت: حرکتی که علیه دشمنان داخلی و خارجی در کشور عراق شروع شد در ابتدا دارای وجهه های مختلفی بود اما هر چه جلوتر می رود به خلوصش نزدیک تر می شود. این حرکت ها از سمت دشمنان در مبارزه های انقلاب اسلامی ایران هم دیده می شد، اما امام خمینی(ره) با درایت و آگاهی که داشتند نگذاشتند این افراد به میدان بیایند.

آیت الله سعیدی در ادامه افزود: خلوص نیت رمز پیروزی در مبارزه ها است و باید این خلوص حفظ شود، دین اسلام بر اساس عقل و منطق استوار است و منطق و برهان رسول الله(ص) در کنار قاطعیت و ایستادگی در مقابل دشمنان باعث رشد اسلام شد و هر وقت خداوند اخلاص، استقامت و صداقت مبارزین را مشاهده نماید نصرت خود را شامل حال آنان خواهد کرد.
 
همچنین دبیرعصائب اهل الحق عراق در این دیدار گفت: مردم عراق هیچگاه حمایت های ایران را فراموش نخواهد کرد، چرا که ایران توانست با حمایت های خود نقش مهمی را در پیروزی های مردم عراق بر عیله دشمنان خود داشته باشد.

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نه تنها برای ایران برکت ها و آثار فراوانی را به دنبال داشت بلکه برای دیگر کشورها و گروه ها مثل حزب الله لبنان و حشد الشعبی و نیروهای بسیج مردمی عراق نیز برکت های زیادی به دنبال داشت و ما مردم عراق از ثمره های این انقلاب بهره می گیریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از خروج اشغالگران آمریکایی از عراق، دولتمردان آمریکا با تجهیز و تشکیل گروه های تروریستی مثل داعش خواستند سلطه خود را در عراق حفظ و منطقه را ناامن کنند که البته نیروهای مردمی عراق توانستند با آنان مقابله کنند. که فتوای مرجعیت شیعه در خصوص مبارزه با تروریست ها توانست مردم عراق و شیعیان و اهل سنت را با همدیگر متحد کند و دشمن را شکست بدهد و این مساله برای ایادی آمریکا خیلی سنگین بود.

عصائب اهل الحق پس از اشغال عراق به وسیله آمریکا در گردان‌هایی موسوم به «مجامیع خاصه» سازماندهی شدند و به دفاع از کشور و مردم خود برخاستند، و نقش پررنگ ‌تری که این مجاهدان داشتند این بود که در زمان حمله تروریست‌های متحد آمریکا و صهیونیسم به سوریه و سپس عراق، برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) سینه سپر کردند و شهدای زیادی را در دفاع از حریم عقیله بنی هاشم(س) تقدیم نمودند.
عصائب اهل الحق سپس در زمان هجوم داعش به عراق، ماموریت دفاع از عتبات عالیات را بر عهده گرفت و در این راه نیز در کنار ارتش عراق و گروه های دیگر مقاومت، مجاهدت های زیادی نمود.
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار