نیروهای عراقی در غرب موصل در حال پیشروی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: نیروهای پلیس فدرال عراق 3 تروریست داعش را به هلاکت رساندند و یک تونل در جنوب روستای کنیطره را منهدم کردند.

فرمانده عملیات «قادمون یا نینوا» تصریح کرد: یگانهای لشکر نهم ارتش عراق روستای باخیره واقع در غرب ساحل غربی موصل را آزاد کردند و روستای العذبه در مسیر بغداد-موصل به طور کامل پاکسازی شد.

یگانهای پلیس فدرال نیز با یورش به سمت اهداف از پیش تعیین شده برای آنها در مناطق تلال ابوسیف و فرودگاه موصل و مناطق اطراف رود دجله در حال پیشروی هستند.

نیروهای بسیج مردمی عراق نیز از منطقه العربید وارد بخش غربی موصل شدند و خط دفاعی داعش را در این منطقه شکستند. نیروهای داوطلب بسیج مردمی تیپ بیست و ششم با یورش به ساحل غربی موصل در منطقه العربید استحکامات دفاعی گروه تروریستی داعش را هدف قرار دادند.

ستاد تبلیغات جنگ ارتش عراق گزارش داد: با آغاز عملیات آزادسازی ساحل غربی موصل، درگیری‌ها از سه محور به شدت در جریان است.

العراقیه به نقل از داوطلبان مردمی اعلام کرد: تیپ بیست و ششم با همکاری لشکر نهم ارتش عراق همه آمادگی‌ها و امکانات لازم را برای آزادسازی ساحل غربی موصل در اختیار دارند.

نیروهای پلیس فدرال با پشتیبانی نیروهای بسیج مردمی در محور‌های درگیری موجود در ساحل غربی موصل در حال پیشروی هستند.

پلیس فدرال پس از آزادسازی روستاهای الکافور و الجماسه و البجواری، پرچم عراق را بر فراز ساختمانهای این روستاها برافراشتند.

در همین حال، منابع عراقی اعلام کردند عناصر داعش از طریق بلندگو، مردم غرب موصل را به مقابله با نیروهای امنیتی عراق فرا می‌خوانند.

از سوی دیگر، بر اثر انفجار انتحاری در محله الزهور شمال شرق موصل، یک سرباز عراقی کشته شد و 9 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار