تبریز؛

درخشش مخترعان تبریزی سامانه داوری در مالزی

دو جوان خلاق تبریزی با شرکت در مسابقات جهانی اختراعات و تکنولوژی مالزی موفق به کسب مدال طلای دیگری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جواد دست یافته  و سیروس پالدی که چندی پیش در جمهوری کرواسی در رقابت با نخبگان ۵۰ کشور، توانستند مدال طلای مسابقات "اینوا ۲۰۱۶" را کسب کنند، با شرکت در شانزدهمین دوره مسابقات جهانی اختراعات و تکنولوژی کشور مالزی بار دیگر درخشیدند.
در این مسابقه که با حضور ۴۵ کشور از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه امسال در شهر کوالالامپور پایتخت این کشور برگزار شد، مخترعان کشورمان با اختراع "سامانه هوشمند داوری مسابقات ورزشی" موفق به کسب مدال طلای دیگری شدند.
پالدی با بیان اینکه مدال طلای اول خود را تقدیم شهدای وطن به ویژه سردار غیرتمند آذربایجان، شهید "مهدی باکری" می‎کند، گفت: مدال دوم را نیز تقدیم به هموطنان خود و به ویژه طرفداران تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز می‌کنیم.
وی افزود: در مسابقات مالزی همه قدرت‌های برتر فناوری نوین همچون ژاپن، امریکا و... شرکت داشتند که ما توانستیم با پیشی گرفتن از آنها در مکان نخست این مسابقات قرار بگیریم.
وی با تأکید بر اینکه با حمایت همه جانبه مسئولان کشور از نخبگان می‌توان به مدارج بالای علمی در جهان دست یافت، عنوان کرد: وقتی نیمی از کارکنان سازمان فضایی امریکا (ناسا) ایرانی هستند و این سازمان بین‌المللی فضایی با علم و استعداد ایرانیان اداره می‌شود، ما با قدرت تمام به همه دنیا می‌گوییم که با چند سال تمرکز و بها دادن به مغزهای ایرانی، این کشور می‌تواند جهش عظیمی در اقتصاد و علم داشته باشد.
دست یافته، نیز با اشاره به اینکه مهم‌ترین مرجع برای توسعه اختراع ما در دنیا «فیفا» است، گفت: خوشبختانه «حسن کامرانی فر» برترین کمک داور جام جهانی ۲۰۱۰ و از چهره‌های شناخته شده دنیای فوتبال، این اختراع را با عنوان "سامانه هوشمند داوری مسابقات ورزشی" را تأیید کرده و خواهان استفاده از آن در لیگ فصل ۹۶-۹۵ از سوی فدراسیون فوتبال ایران شده است.
وی با یادآوری این نکته که مسابقات جهانی اختراعات و تکنولوژی مالزی زیر نظر مستقیم وزارت علوم و تحقیقات این کشور برگزار شد، گفت: در حاشیه‌ی این مسابقات هم یک تفاهمنامه همکاری در زمینه اختراع خود با یکی از فدراسیون‌های اروپایی امضا شده است که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.
گفتنی است، سیروس پالدی متولد سال ۶۲ در تبریز و عضو بنیاد ملی نخبگان ایران است که رتبه نخست جشنواره ملی اختراعات در سال ۹۳ را در کارنامه خود دارد.
همچنین جواد دست یافته دیگر مخترع "سامانه هوشمند داوری مسابقات ورزشی" نیز متولد سال ۶۲ در تبریز  و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین‌الملل است.
لازم به ذکر است، سامانه هوشمند داوری مسابقات ورزشی را که این جوانان اختراع کرده‌اند، از ۹ قسمت تشکیل شده و سامانه داوری در مسابقات ورزشی، مانند فوتبال، والیبال، بسکتبال و هندبال را هوشمندتر می‌کند که می‌تواند کمک مؤثری برای قضاوت درست‌تر باشد. این مجموعه اختراع‌ها شامل کارت هوشمند، توپ هوشمند، دروازه الکترونیکی هوشمند، سوت هوشمند، مچ‌بند هوشمند، خطوط هوشمند زمین مسابقات، پرچم کمک داور و فواصل ضربات ایستگاهی است.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.