مشهد؛

مساجد ، کانون ترویج فرهنگ شهروندی

با برنامه ریزی مناسب فرهنگی می توان از مساجد به عنوان بهترین مکان برای ترویج فرهنگ شهروندی استفاده کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این مطلب گفت : اولین موضوع در کار فرهنگی و دینی، انگیزه متولیان امر است که باید همواره برخواسته از روحیات انقلابی فرهنگی باشد، تا اثر چشمگیر و موثری داشته باشد .

حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع با اشاره به آیه 29 سوره مبارکه فتح به ویژگیهای جامعه مطلوب اسلامی اشاره کرد وگفت :خداوند چهار ویژگی برای یک جامعه مطلوب اسلامی ذکرکرده که این چهار ویژگی در شهروندان مسجدی نمود پیدا می کند.

او در ادامه با تاکيد بر نقش مساجد و مراکز ديني اظهار داشت: جذب و حضور جوانان در مساجد بوسیله اجرای سرود و تواشیح نقش بسیار تاثیرگذار و مثبتی دارد و این کارهای فرهنگی به دلیل نشات گرفته شدن از مساجد به عنوان پايگاههاي مهم اسلامي در مناسبتهاي مختلف، مي تواند در جذب جوانان انقلاب اثر بخشی زیادی داشته باشد.

حجت الاسلام فاطمی ارفع انجام اقدامات فرهنگي در مساجد را نيازمند تعامل با جوانان و نوجوانان دانست و افزود: جذب جوانان به جشنواره مسجدیها بيانگر ميزان موفقيت فعاليت هاي انجام شده است که بنابراين لازمه آن استفاده و انجام برنامه هاي پر محتوای فرهنگی در نیل به اهداف مورد نظر خواهد بود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با ابراز خرسندی از وجود ساختار کميسيون فرهنگي در شوراي اسلامي شهر اظهارداشت: هم اکنون با ايده پردازي هاي فرهنگي در اين کميسيون انجام و توسط سازمان فرهنگی شهرداری مشهد به خوبي اجرا می شود و ما نيز در تلاش هستیم که نسل جوان بيشتر گروه هدف برنامه هاي فرهنگي باشند و با حداکثر استفاده از بضاعت موجود مديريت شهري مشهد ، نقش خود را در اين زمينه ايفا کنيم.

حجت الاسلام فاطمی ارفع در پایان تاکید کرد: همکاري و تعامل با کانون هاي فرهنگي مساجد نيز در برگزاری جشنواره مسجدی ها مي تواند گام نخست در این امور فرهنگی باشد.

انتهای پیام// ن غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار