مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: سامانه بانک اطلاعاتی شناسایی زنان شاخص در استانداری اصفهان راه‎اندازی شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سهیلا اثنی‌عشران عصر امروز در کارگروه خانواده در گلپایگان با تسلیت شهادت فاطمه الزهرا(س) اظهار داشت: تصمیم‌گیری در امور بانوان مهم‌ترین وظیفه کارگروه بانوان و خانواده است.

وی با بیان اینکه رویکرد امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان توانمندسازی و توان افزایی زنان و خانواده است، تصریح کرد: در سال جاری در زمینه سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی زنان سرمایه‌گذاری شده و اشتغال زنان سرپرست خانوار و تحصیل کرده در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به اینکه منابع انسانی نخبه و شاخص مهم‌ترین کلید واژه جوامع توسعه یافته و جهان سوم است، گفت: افراد خلاق و مسؤولیت‌پذیر که دارای استقلال فردی هستند در منصب مدیریتی در تصمیم‌گیری با اعتماد به نفس و عزت نفس می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند.  

وی افزود: مادران نقش بسزایی در تربیت فرزندان دارند و اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار در کشور برسیم باید به توانمند‌سازی زنان در جامعه اهمیت دهیم.

اثنی‌عشران با اشاره به اینکه سامانه بانک اطلاعاتی شناسایی زنان شاخص استان با حضور معاون امور زنان ریاست جمهوری در استانداری اصفهان راه‌اندازی شده، افزود: این سامانه با هدف شناسایی زنان شاخص استان، بررسی آمار موجود در حوزه زنان مانند توانمندی‌ها و آسیب‌های اجتماعی و شناسایی مراکز مربوط به حوزه زنان ایجاد شده است.

وی افزود: رویکرد ما در حقوق شهروندی آموزش شهروندان نسبت به حقوق خود در اجتماع است، که به عنوان مشاور استاندار تسری بخشی به حقوق شهروندان است و با برگزاری جلسات شرح وظایف کارگروه‌ها تعریف می‌شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: در سال جاری 80 میلیون تومان بودجه برای آموزش در زمینه توان افزایی و تاب‌آوری زنان اختصاص یافته که در این زمینه 20 مربی برای آموزش 375 خانم آموزش داده می‌شود.

وی اظهار داشت: برخی زنان به لحاظ ذهنی آمادگی پذیرفتن فعالیت‌های اجتماعی و به دست گرفتن اموری که به زندگی آنان در جامعه مرتبط است را ندارند، عامل عدم آگاهی و اعتماد به نفس زنان، باعث دوری این افراد از زندگی اجتماعی و یا واگذار کردن امور می‌شود.

اثنی‌عشران در پایان اظهار داشت: در کارگروه بانوان و خانواده باید مسائل و مشکلات زنان بررسی شود، ادارات هم افزایی کنند و با مطالبه از سوی ادارات در صورتی که بودجه‌ای برای امور زنان اختصاص داده شد ملزم به صرف برای امور بانوان شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.