رئیس دولت نجات ملی یمن گفت عربستان مانع از ارسال کمک های بشر دوستانه به این کشور می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المسیره، صالح صماد رئیس دولت نجات ملی یمن روز پنجشنبه در دیدار با استیون اوبراین معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه در صنعا گفت: محاصره همه جانبه یمن از سوی عربستان مانع اصلی ارسال کمک های بشر دوستانه به این کشور است.

وی بر اهمیت رفع محاصره کامل از یمن به ویژه فرودگاه صنعا تاکید کرد و افزود: حملات متجاوزان سعودی به بندرها، پل ها و راه ها افزایش یافته است.

رئیس دولت نجات ملی یمن با اشاره به تلاش عربستان و متحدانش برای حمله به سواحل غربی یمن و بندر حدیده، نسبت به عواقب انسانی این حملات هشدار داد.

صالح صماد همچنین با اشاره به اهمیت امنیت فرودگاه ها و بنادر یمن گفت: تجاوز عربستان به یمن و محاصره همه جانبه این کشور باعث شده است تا شکاف های امنیتی خطرناکی در زمینه امنیت فرودگاهی در یمن به وجود آید.

صماد در این دیدار همچنین نامه خود به دبیر کل سازمان ملل متحد را تسلیم استیون اوبراین کرد.

وی در این نامه خطاب به آنتونیو گوترش از تلاش برای حل مسالمت آمیز بحران یمن استقبال کرده است و همچنین در خصوص تحولات جاری در این کشور بویژه در زمینه مسائل انسانی گزارشی به دبیر کل سازمان ملل متحد ارائه کرده است.

از سوی دیگر استیون اوبراین با تاکید بر این که راه حل سیاسی تنها راه خروج از بحران یمن است، خواستار افزایش تلاش ها برای رفع مصائب و مشکلات مردم این کشور شد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار