دهها هزار نفر از مردم لندن در اعتراض به کاهش بودجه نظام سلامت همگانی تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، دهها هزار نفر از مردم لندن روز گذشته در حمایت از نظام سلامت همگانی (ان اچ اس) تظاهرات کردند. "جرمی کوربین"، رهبر حزب کارگر انگلیس از تظاهرکنندگان خواست که با تمام توان خود از این طرح بهداشتی حمایت کنند. تظاهر کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: "ما طرح سلامت همگانی مان را می خواهیم."

جرمی کوربین خطاب به جمعیت حاضر در میدان پارلمان لندن گفت: ان اچ اس بخاطر کمبود بودجه در بحران است و مردم به قدر کافی در زمینه بهداشتی حمایت نمی شوند. مردم باید ساعتها برای درمان خود صبر کنند. این اشتباه کارکنان دولت نیست بلکه اشتباه خود دولت است که این تصمیم سیاسی را اتخاذ کرده است.

"دیوید ریگلی"، معاون رئیس شورای انجمن پزشکی انگلیس از جمله افراد حاضر در این تظاهرات بود که شعارهایی در حمایت از طرح سلامت همگانی سر داد. وی گفت: "من فکر می کنم این یک پیام برای ترزا می است. ما از او می خواهیم که به قدر کافی برای طرح سلامت همگانی بودجه اختصاص دهد. اگر بودجه افزایش نیابد، شورش به پا خواهد شد."

پیش از برگزاری این تظاهرات، "لری سندرز"، سخنگوی حزب سبز انگلیس در روزنامه گاردین نوشت: "دولت به ما گفته که پول کافی برای این طرح درمانی وجود ندارد. اما این حقیقت ندارد. ما پنجمین کشور ثروتمند جهان هستیم. ما به قدر کافی بودجه داریم که از قرار گرفتن طرح بهداشتی خود در وضعیت بحرانی جلوگیری و از مردم محافظت کنیم."

نظام سلامت همگانی نام مشترک چهار سامانه تأمین اجتماعی و خدمات درمانی در انگلیس است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار