صد‌ها هزار محصول فرهنگی مختلف برای پخش بین زایران نوروزی تولید شده که به صورت رایگان در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی قلاویزچی مدیر امور گردشگری شهرداری مشهد امروز در جمع خبرنگاران گفت: رونق گردشگری مذهبی در ایام نوروز رویکرد اقدامات نوروزی شهرداری مشهد است و همه بخش‌ها و سازمانهای شهرداری مشهد برای خدمت رسانی در ایام نوروز امادگی کامل دارند.
وی با بیان اینکه ۲۶ پایگاه راهنمای زایر در ورودی‌ها و مناطق اطراف حرم رضوی دایر می‌شودافزود: ۴ ایستگاه استقبال از زایران نوروزی هم در ورودی‌های شهر مشهد، پایانه و راه اهن مشهد فعال می‌شود که خدمات مختلف رفاهی به مسافران ارایه می‌کنند.
مدیر امور گردشگری شهرداری مشهد گفت: پیش بینی ۲۰ مرکز اسکان به ظرفیت بیش از ۳۰ هزار نفر، اجرای تورهای گردشگری مشهد و تشکیل نمایشگاه صنایع دستی و سوغات مشهد در عرصه میدان شهدا از دیگر اقدامات شهرداری مشهد برای زایران نوروزی است.
علی قلاویزچی با بیان اینکه ۴۸ هزار نفر پارسال در ایام نوروز از خدمات اسکان شهرداری مشهد بهره‌مند شدند. افزود:در حوزه خدمت رسانی به زایران نوروزی از همکاری مردم و تشکل‌های مردمی نیز استفاده می‌شود.

مدیر امور گردشگری مشهد از افزایش سه برابری سرفصل های خدمات رسانی برای استقبال از زائران در بهار 1396 خبر دادگفت:این اقدامات با سه رویکرد بررسی ظرفیت های بخش سازمانی و بین بخشی حوزه زیارت، حضور مردم برای خدمات رسانی به زائران در بهار، استفاده از بخش خصوصی و ورود ظرفیت ها از طریق بخش های خصوصی انجام می شود.

علی قناویزچی با بیان اینکه زائران می توانند با ثبت نام در سایت مرکز گردشگری و امور زائر شهرداری مشهد در تور های گردشگری شهر مشهد شرکت کنندافزود:شهرداری مشهد برای اولین بار برگزار کننده تور های تک مسیر از نقاطی خاص از شهر مشهد به سمت حرم مطهر رضوی است.

وی از دو نمایشگاه صنایع دستی و سوغات درمشهد خبر داد و تصریح کرد: یکی از این نمایشگاه ها در عرصه میدان شهدا و دیگری در بوستان کوهسنگی از 29 اسفند ماه تا 10 فرودین سال 1396 دایر است.

مدیر امور گردشگری و زائران شهرداری مشهد در خصوص زیبا سازی مسیر تپه سلام تا ایستگاه راه آهن مشهد گفت: حجم زیادی از نخاله و خاک از این مسیر خارج شده است و 10 کیلومتر نقاشی دیواری و نصب المان های مختلف از دیگر اقدامات در راستای آماده سازی این مسیر است.

قناویزچی افزود: کتیبه های دائمی طراحی شده است که هویت مکان های تاریخی و گردشگری مشهد روی آن ثبت شده و در مکان خود قرار می‌گیرد.

وی گفت:زائران می‌توانند با مرکز تلفن زائر به شماره 096308 از 26 اسفند ماه ارتباط برقرار کنند و اطلاعات لازم در خصوص شهر مشهد رابا مراجعه به سایت mashhad.ir دریافت کنند.

انتهای پیام//ی.م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار