ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش استان کرمان امروز در یکی از مدارس کرمان به صورت نمادین افتتاح شد.

آغاز اسکان مسافران نوروزی از دیشب در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ آئین افتتاح نمادین ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش استان کرمان امروز با حضور محسن‌بیگی مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان، سرهنگ فرشید جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان، زهرا موسی‌پور مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری کرمان و جمعی از مسئولان در هنرستان دخترانه مدرس شهر کرمان برگزار شد.

در این مراسم مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه 441 مدرسه در استان کرمان برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده است گفت: 5 هزار و 160 کلاس درس آماده اسکان مسافران نوروزی در استان کرمان است.

وی با بیان اینکه هزار و 500 نفر از فرهنگیان استان درگیر این مسئله در ستاد اسکان نوروزی هستند افزود: کار این افراد به نوعی ایثارگری است که ایام تعطیلات خود را برای خدمات‌رسانی به مردم صرف می‌کنند.

محسن‌بیگی با اشاره به اینکه برای تجهیز این مدارس حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است خاطر‌نشان کرد: اگر مشکلاتی هم وجود دارد به دلیل این است که مدارس برای کلاس درس ساخته شده‌اند و از قبل برای اسکان احداث نشدند.

وی از پذیرش هزار و 200 نفر مسافر نوروزی در شب گذشته در شهر کرمان خبر داد و افزود: پیش‌بینی روزانه 30 هزار مسافر نوروزی در استان کرمان در ستادهای اسکان آموزش و پرورش شده است.

در این مراسم جهانشاهی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز اظهار‌داشت: زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری استان کرمان نسبت به سالهای گذشته بسیار تغییر کرده و بهبود یافته است.

وی با اشاره به اینکه حدود 105 اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان کرمان ایجاد شده است گفت: حدود 30 اقامتگاه در بخش شهداد برای پذیرش گردشگران کلوت ایجاد شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان یک استان امن با قابلیت‌های زیبای گردشگری است افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال با افزایش 20 درصدی گردشگران و مسافران نوروزی روبه‌رو شویم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار