آخوندی گفت: در صورت اقدام برای خارج کردن ناوگان ریلی با عمر بیش از ۳۵ سال در سال جاری در تنگنای بسیار شدیدی مواجه خواهیم شد و باید در دو حوزه بار و مسافر سرمایه‌گذاری جدی در نوسازی ناوگان صورت گیرد.

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مهمترین راهبرد وزارت راه در تحقق شعار امسالبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را مهم‌ترین راهبرد این وزارتخانه برای تحقق شعار سال ۹۶ مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال خواند و گفت: این اقدام در بخش‌های مختلف ازجمله صنعت و گردشگری و حمل‌ونقل افزایش اشتغال را به همراه دارد.

وی افزود: ما به‌طور جدی نیاز به نوسازی ناوگان در حوزه‌های جاده‌ای، هوایی و ریلی داریم. به‌طوری‌که در ابتدای دولت یازدهم ناوگان ریلی با عمر بالای ۶۵ سال در حال فعالیت بود و در سال ۹۵ ناوگان ریلی با عمر بیش از ۴۵ سال را از رده خارج کردیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در صورت اقدام برای خارج کردن ناوگان ریلی با عمر بیش از ۳۵ سال در سال جاری در تنگنای بسیار شدیدی مواجه خواهیم شد.

آخوندی تأکید کرد: در واقع باید در دو حوزه بار و مسافر سرمایه‌گذاری جدی در نوسازی ناوگان صورت گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در این دو حوزه بیان داشت: البته سال گذشته سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای نوسازی ۶ هزار واگن باری صورت گرفت و باعث افزایش امیدواری شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار