رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به هزینه‌ای بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان به منظور درمان بیماران صعب‌العلاج، از نگاه ویژه کمیته امداد برای این بیماران طی سال جاری خبر داد.

سید پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: حمایت‌های درمانی ما فقط شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد می‌شود، ولی در همین مقدار نیز طبق آمار‌های اخیر، تنها طی یک سال گذشته بار مالی درمان این کمیته به سقف ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده است. 

وی با تاکید بر اینکه پوشش هزینه‌های درمان مبتلایان به بیماریهای صعب العلاج مهمترین بخش برای صرف هزینه‌های درمانی کمیته امداد را در بر می‌گیرد، افزود: هم اکنون بالغ بر ۲۰ هزار مبتلا به این بیماری‌ها و عموما سرطان تحت حمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که با توجه به هزینه قابل توجه درمان چنین بیماریهایی، طی سال جاری تدابیر خاصی برای گسترش حمایت‌های مالی درمانی از سوی این کمیته برای بیماران صعب العلاج در نظر گرفته شد. 

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: طبق رایزنی‌های انجام گرفته از سوی این کمیته با وزارت بهداشت و بیمه‌ها به پشتوانه کمک‌های خیرانه مردم شریف کشورمان، طی امسال ردیف پرداختی خاصی برای بیماران صعب العلاج علی الخصوص مبتلایان به سرطان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این ردیف پرداختی ویژه، پرداخت هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج با سرعت بیشتری صورت گرفته و بروکراسی‌های اداری برای پرداخت و افزایش سقف پرداختی‌ها کاهش می‌یابد.

فتاح اظهار داشت: در هیچ کدام از کشورهای دنیا ردیف درمانی خاصی برای بیماران صعب العلاج وجود ندارد و همه حمایت‌ها تنها در دفترچه‌های بیمه‌ای خلاصه می‌شود که به علت محدودیت‌های بیمه‌ای، این دفترچه‌ها نیز کفاف هزینه‌های درمان مبتلایان به چنین بیماریهایی را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: محدودیت‌های بیمه‌ای با نگاه ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) امسال کنار می‌رود و برای بیماران صعب العلاج تحت پوشش این کمیته فقط دغدغه خود بیماری باقی می‌ماند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار