فرماندار رفسنجان گفت: طرح احیاگران آبادی بعنوان طرح بومی اشتغالزایی در روستاهای رفسنجان اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حمید ملانوری ، فرماندار رفسنجان گفت: امسال باید طرح احیاگران آبادی به عنوان طرح بومی اشتغالزایی در روستاها اجرایی شود.

وی افزود: با ایجاد شورای اقتصاد مقاومتی در روستاها مردم و متقاضیان راه اندازی هر شغل در روستاها می توانند در این شوراها مشورت گیرند.

ملانوری با اشاره به اینکه شعار امسال در شهرستان، احیای آبادی ها و ایجاد اشتغال پایدار است خاطر نشان کرد: توجه به زیرساخت های موجود در روستاها و استفاده از این ظرفیت ها برای اشتغالزایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا راههای ارتباطی در روستاها آسفالت، شبکه های برق، آب و گاز، خانه های بهداشت وغیره در آنها فراهم است ولی برای جلوگیری از بروز مهاجرت روستاییان به شهرها باید در روستاها اشتغالزایی کرد تا مردم بمانند و روستاها رونق گیرند.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: در حوزه صنعت گردشگری در رفسنجان امسال بیش از 12 هزار و 800 نفر از مسافران در مدارس اقامت گزیدند که نسبت به پارسال رشد 5 درصدی را شاهد هستیم.

وی یادآورشد: از جاذبه های گردشگری رفسنجان درایام نوروز امسال بیش از 62 هزار و 773 نفر بازدی کردند که رشدی معادل 44 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار