شیراز؛

تجويز و مصرف منطقی دارو در فارس بازآموزی شد

با برپایی 11 كارگاه تجويز و مصرف منطقی دارو در شيراز و به صورت قطبی در 9 شهرستان استان فارس در ماه های بهمن و اسفند سال 95، بر اهمیت این امر در سلامت مردم، تاکید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سوزان بصير كارشناس امور داروی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در پی ارزيابی دوره ای شاخص های تجويز دارو در نسخ پزشكان خانواده روستايی، كه برای نخستین بار در واحد امور دارويی حوزه معاونت بهداشتی صورت گرفت، اولويت های مداخله و آموزش پزشكان خانواده در اين حوزه تعيين شد.
 
بصير افزود: واحد امور داروی معاونت بهداشتی، با همكاری اداره پزشك خانواده و آموزش مداوم و پيرو دستور رییس دانشگاه، دومين سری كارگاه های تجويز داروی پزشك خانواده با محوريت تجويز و مصرف منطقی آنتی بيوتيك ها در عفونت های تنفسی، مكانيسم ها، علت های ايجاد، گسترش مقاومت های ميكروبی و الگوی مقاومت های ميكروبی از نقاط مختلف كشور را برگزار کرد.
 
 او ادامه داد: تجويز صحيح آنتی بيوتيک ها شامل توجه به دوز مناسب در انديكاسيون های مختلف، عوارض جانبی، تداخل دارویی و روش صحيح نگهداری، از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه ها بود.
 
بصیر با بیان اینکه اين كارگاه ها به صورت قطبی در مناطق مختلف استان، با امتياز بازآموزی برای پزشكان و داروسازان برگزار شد، اظهار داشت: شرکت کنندگان با اصول صحيح دارو درمانی در عفونت گوش ميانی، سينوزيت، فارنژيت و پنومونی و ساير مباحث مرتبط، آشنا شدند.
 
كارشناس امور داروی معاونت بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: از آنجا كه ميكروارگانيسم غالب ايجاد كننده در عفونت های سيستم تنفسی فوقانی، ويروس است، تشخيص عفونت باكتريال از عفونت های ناشی از ويروس و تجويز آنتی بيوتيك مناسب با ميكروارگانيسم ايجاد كننده عفونت، می تواند از تجويز غير ضروری آنتی بيوتيك ها برای اين بيماری ها كه در بیشتر موارد خود به خود محدود شونده هستند، موثر بوده و باعث پيشگيری از افزايش مقاومت بر اين آنتی بيوتيك ها شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.