مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: در سال جاری احداث 360 کیلومتر راه روستایی در این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

احداث 360 کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد ساردویی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت : با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری احداث 360 کیلومتر راه روستایی در این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.


ساردویی افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در حوزه راه روستایی این اداره کل تا 2 ماه آینده 131 کیلومتر از این مقدار آماده آسفالت می باشد.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار پیش بینی شده برای احداث 360 کیلومتر راه روستایی یک هزار و 90 میلیارد ریال است که در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز براساس برنامه زمان بندی حرکت می کنیم.

وی گفت: با اجرای این طرح ها جمعیتی بالغ بر 10 هزار و 880 خانوار روستایی از نعمت راه آسفالت مناسب برخوردار می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: سال گذشته نیز 375 کیلومتر راه روستایی با اعتبار یکهزار و 120 میلیارد ریال در جنوب کرمان احداث و بهسازی شد و جمعیت 11 هزار و 500 خانوار را زیر پوشش قرار داد.

وی بیان کرد: احداث این میزان راه روستایی در سال گذشته در سطح کشور یک رکورد محسوب می شود.

ساردویی گفت: جنوب استان کرمان متشکل از هفت شهرستان با وسعت بیش از 40 هزار کیلومتر مربع و جمعیت حدود یک میلیون نفر می باشد که بهسازی راه ها روستایی باعث رونق کشاورزی و صنایع وابسته در منطقه شده و از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می شود.

هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان هستند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار