طرح برقی کردن راه آهن مشهد-تهران اردیبهشت ماه تامین اعتبارمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سعید محمدزاده مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران درنخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه توافقات بین ایران و چین انجام شده و امیدواریم قرار داد تامین مالی این پروژه در اردیبهشت بسته شود.

وی افزود: این پروژه ۲ ملیارد دلار است که مهم‌ترین مسئله برای ما تامین هزینه‌های مالی این پروژه است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال از قطار‌های چرخشی استفاده کردیم، هم چنین به دلیل استفاده از سیستم‌های ATC ما شاهد افزایش مسافر بودیم.

رسولی عضو هیات مدیره شرکت راه آهن هم در این نشست گفت: از مزیت‌های حمل و نقل ریلی می‌توان به کاهش مصرف سوخت، کاهش هزینه‌های اقتصادی دولت، و کاهش آلودگی زیست محیطی و هم چنین کاهش تلفات جاده‌ای اشاره کرد.

وی افزود: میزان مصرف سوخت در حمل و نقل جاده‌ای ۷ برابر حمل و نقل ریلی است.

عضو هیات مدیره شرکت راه آهن گفت: حمل و نقل ریلی در دستور کار بیشتر کشور‌های جهان است، در کشور ما هم به این امر توجه بسیار زیادی شده است که در راس توجهات می‌توان به حمایت مقام معظم رهبری اشاره کرد.

رسولی افزود:بند‌های ۲۴ و ۲۵ از برنامه ششم توسعه مربوط به حمل و نقل ریلی کشور است که امید واریم بتوانیم با توجه به احکام موصب در برنامه ششم توسعه از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و شاهد توسعه کشور باشیم.

وی گفت: رکورد حمل بار در سال ۹۵ شکسته شد که برابر با ۴۰ / ۴ ملیون تن بود.

عضو هیات مدیره شرکت راه آهن گفت:پیش بینی می‌شود حمل بار در سال ۹۶ به ۶۲ ملیون تن برسد که نیازمند بودجه‌های سنواتی و ارتقای بهره وری است.

رسولی افزود:یکی از آفت‌های تحقق برنامه‌ها این است که کارگزاران کار امروز را به فردا می‌اندازند بنابراین شرکت راه آهن تلاش خواهد کرد از همه فرصت‌های خود استفاده کند. یک پنجم برنامه‌ها تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی با اشاره به بندهای ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم توسعه گفت: یک درصد از درآمد نفت و گاز کشور به حمل و نقل ریلی اختصاص داده شده است.

عضو هیات مدیره شرکت راه آهن گفت: در برنامه ششم توسعه مالیات بر ارزش افزوده ریلی برای شرکت راه اهن صفر است و این کمک بسیار بزرگی به حمل و نقل ریلی است.

رسولی افزود: در برنامه ششم توسعه، راه آهن مشمول قانون توسعه گردشگری شد که ان شالله امید واریم از این ظرفیت در خراسان نیز استفاده شود.
وی گفت:: قرار است شرکت حمل و نقل حومه‌ای در راه آهن جمهوری اسلامی ایران به طور جدی تشکیل شود.
انتهای پیام//ز.‌ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.