با راه اندازی پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان یک فرصت بزرگ به زیرساخت های گردشگری این استان افزوده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسين خواجه بيدختی مدير كل ميراث‌فرهنگی، صنايع‌دستی و گردشگری استان سمنان در  دیدار با مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، گفت : این مجموعه علاوه بر ارزش‌های فرهنگی و معنوی خود، یکی از پیشنهادات این اداره کل برای بازدید گردشگران خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: این اداره کل با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله برپایی نمایشگاه عکس در مناسبت‌های مختلف به خصوص هفته دفاع مقدس در موزه‌های استان، جمع آوری، مستند سازی و ثبت آثار دفاع مقدس و ... در زمینه زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دوران دفاع مقدس تلاش می‌کند.

بیدختی افزود: هفت خانواده این اداره کل ارتباط مستقیم با شهدا دارند و بیشتر ساختمان‌های اداره کل نیز به نام شهدای مرتبط با کارکنان این اداره کل نامگذاری شده است.

محمد حسن سلامی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان نیز بر جمع آوری و مستند سازی آثار دفاع مقدس استان سمنان توسط اداره کل میراث فرهنگی استان، تاکید کرد و گفت: آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس باید حفظ شده و به نسل های بعد منتقل شود.
 
وی افزود : ادارات استان می‌توانند خاطرات، تجربیات، اسناد، نامه‌ها و ... کارمندانی که در دوران دفاع مقدس شرکت داشته یا خانواده ایثارگران را جمع آوری کرده و در قالب کتاب چاپ کنند.

وی خواستار ثبت یادمان‌های شهدای گمنام در استان سمنان در فهرست آثار ملی شد و گفت: یادمان‌های شهدای گمنام به عنوان اثر فرهنگی و کانون فعالیت‌های فرهنگی، قابلیت ثبت در فهرست ملی را دارند.

گفتنی است ، استان سمنان در دوران دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شایان ذکر است ، مرحله نخست پارک موزه دفاع مقدس این استان شامل مرکز فرهنگی در شهریور 96 و همزمان با هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود و این پارک موزه به صورت یک فضای سبز و پارک مفهومی، در زمینی به وسعت ۱۲ هکتار در حاشیه شرقی شهر سمنان در کنار کمربندی تهران- مشهد و مصلای شهر سمنان قرار دارد که با هدف نشان دادن ارزش های هویتی و معنوی آثار شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و معرفی و شناساندن ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و انسانی آن در حال ساخت است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.