ایران با بومی سازی کمپرسورهای فشار قوی تا 750 بار، دومین تولید کننده این فناوری در دنیا شد.

ایران دومین تولید کننده کمپرسورهای فشار قوی در دنیا
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بارانی تولید کننده این فناوری در اصفهان، قیمت نمونه خارجی این دستگاه را حدود 500 هزار دلار بیان کرد و گفت: با بومی سازی دانش فنی آن در داخل قیمت آن به یک سوم مشابه خارجی رسیده است.

بارانی افزود: دانش فنی ساخت این کمپرسورها تا پیش از این دراختیار آمریکائیها بود که با دستیابی به دانش فنی ساخت آن در داخل اکنون دانش آن از انحصار این کشور خارج شد. وی کاربرد کمپرسورهای فشار قوی را در صنایع نفت وگاز، ریلی، دریایی و نیروگاهی برای تامین هوا وگاز فشرده دانست و گفت: کمپرسورهای ساخت این شرکت مطابق با معتبرترین استاندارد جهانی در حوزه نفت وگاز API طراحی و ساخته شده است.

تولید کننده این فناوری افزود: با بومی سازی قطعات یدکی کمپرسورهای خارجی دراین شرکت علاوه برقطع وابستگی، هزینه های تعمیر و نگهداری 30 درصدکمتر شده است.

بارانی گفت: صرفه جویی 15 درصد ی در مصرف انرژی در زمان بهره برداری، افزایش عمر قطعات یدکی کمپرسور، کاهش آلودگی محیط زیست و کاهش 40 درصد هزینه بهره برداری از مهمترین ویژگی های محصول ساخته شده است.

وی افزود: با راه اندازی شبکه فناوری و زنجیره تامین، این شرکت قادر است سالانه به طور متوسط 400 دستگاه تولید و به بازار عرضه کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار