"مادلین آلبرایت" اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر دیدار با رهبر کره شمالی را مورد سرزنش قرار داد.

آلبرایت: ترامپ نباید با کیم جونگ اون دیدار کند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل؛ "مادلین آلبرایت"، وزیر خارجه اسبق آمریکا اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را مورد سرزنش قرار داد.

او در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان مدعی شد: «یک رئیس‌جمهور بدون هیچگونه آمادگی به کشوری دیگر نمی‌رود و "محترم شمردن" فردی که مردم خود را در فقر، گرسنگی و کنترل مفرط نگه داشته، قطعا اشتباه است.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرد در صورتی که شرایط اجازه دهد حاضر است با رهبر کره شمالی دیدار کند. این اظهارات در حالی مطرح شد که ترامپ در گفتگو با سی بی اس، کیم جونگ اون را فردی "باهوش" معرفی کرده بود.

آلبرایت معتقد است که ترامپ به توسعه روابط شخصی با سران جهان بدون توجه به شرایط ارتباطات سیاسی آمریکا با آن کشور‌ها، بسیار مشتاق است.

او در ادامه افزود: «به عقیده من رئیس جمهور فکر می‌کند می‌تواند روابط یک به یک با سران جهان داشته باشد. شاید این گونه اقدامات با تجارت و کسب و کار وی مرتبط است، ولی بدون شک این رفتارها نباید از رئیس جمهور آمریکا سر بزند. مسائل با تعریف و تمجید و توصیف آن‌ها (سران جهان) با کلماتی همچون "قابل احترام" و "باهوش" حل نمی‌شود.»

مادلین آلبرایت، وزیر خارجه دولت بیل کلینتون بود و یکی از منتقدان جدی دونالد ترامپ محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار