مشهد؛

افزایش چشم گیر گردشگران خارجی سال ۲۰۱۸ در گناباد

گناباد در سال ۲۰۱۸ با افزایش چشم گیر گردشگران خارجی مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در جلسه کارگروه گردشگردی شهرستان گناباد گفت: قنات قصبه گناباد یک افتخار جهانی است و سازمان میراث فرهنگی قنات قصبه گناباد را به عنوان مادر قنات‌های ایرانی به یونسکو ارائه داده است.

وی افزود: در برخی از حوزه گردشگری نباید نهادهای دولتی دخالت کنند بلکه باید بر عملکرد این حوزه نظارت داشت و از فعالان این عرصه به صورت غیر مستقیم حمایت کرد.

معاون سازمان میراث فرهنگی وگردشگری در خصوص طرح گردشگری قنات قصبه گناباد گفت: اصالت قنات قصبه نباید از بین برود، مدیریت آب، سازه‌های واقع در حریم قنات قصبه، کشاورزی و .. باید به همان سبک سنتی باشد، چرا برای گردشگران خارجی اصالت یک اثر بسیار مهم است.

طالبیان افزود: در طرح گردشگری قنات قصبه سازه‌های واقع در حریم قنات می‌بایست برگرفته از سبک قدیمی باشد در غیر این صورت اثر جهانی قنات قصبه در خطر حذف از لیست یونسکو قرار خواهد گرفت.

معاون سازمان میراث فرهنگی وگردشگری گفت: در فصل بهار به علت سفر گردشگران در شهرهایی مانند اصفهان، شیراز، یزد و .. با مشکل کمبود فضای اسکان گردشگران مواجه می‌شوند.

طالبیان افزود: با توجه به پتانسیل‌های گردشگری شهرستان گناباد، این شهرستان در سال ۲۰۱۸ با افزایش چشم گیر گردشگران خارجی مواجه خواهد شد که این مهم تاثیر بسزایی در تحول اقتصاد شهرستان گناباد خواهد داشت.

وی در خصوص حفظ آثار گردشگری گفت: سازمان میراث فرهنگی به صورت بلاعوض ۵۰ درصد هزینه‌های مرمت خانه‌های قدیمی جهت تبدیل به اقامتگاه و تغییر کاربرد به طرح‌های گردشگری پرداخت نماید.

معاون سازمان میراث فرهنگی وگردشگری افزود: طرح خانه‌های بومگردی با توجه به استقبال گردشگران در کشور موفقیت چشمگیری داشته است و از طرفی چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم باعث رونق اقتصادی در روستاهای شده است.

طالبیان گفت: سازمان میراث فرهنگی در صورت مشارکت استانداری خراسان رضوی ۵۰ درصد هزینه‌های طرح استحکام بخشی قنات قصبه گناباد را پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام//ح. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار