معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد

افزایش 3 میلیون بشکه ای ظرفیت تولید نفت ایران در میادین دارخوین و پازنان

منوچهری از امکان افزایش 3 میلیون بشکه ای ظرفیت تولید نفت ایران در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه مطالعاتی برای میادین دارخوین و پازنان خبر داد.

امضای تفاهم نامه مطالعاتی با شرکت فیلیپینی PNOCEC برای میادین دارخوین و پازنان / امکان افزایش 3 میلیون بشکه ای ظرفیت نفت ایرانبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،غلامرضا منوچهری معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در حاشیه سومین روز از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز،پالایش و پتروشیمی با نشست خبری با اصحاب رسانه و به منظور امضای تفاهم نامه مطالعاتی با شرکت فلیپینی PNOCEC برای میادین دارخوین و پازنان اظهار داشت: تاکنون 24 تفاهم نامه مطالعاتی میادین با شرکت های داخلی و بین المللی امضا شده و طی امروز و فردا 4 تفاهم نامه جدید دیگر نیز امضا خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه های مطالعاتی امضا شده شرکت ملی نفت ایران 75 پیشنهاد مطالعاتی دریافت می کند که بخش مطالعات متمرکز بر حوزه زیاد برداشت است.

منوچهری تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد امکان افزایش 3 میلیون بشکه ای ظرفیت تولید نفت در ایران وجود دارد.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در تلاشیم تا بتوانیم در طی ده سال آینده به تولید نفت کشور 3 میلیون ظرفیت بیافزایم چرا که این مساله می تواند جایگاه ایران را هم در اپک و هم در دنیا ارتقا دهد و میزان ذخایر اثبات شده ایران را بالا ببرد.

منوچهری تصریح کرد: بنابراین اگر در دو سال آینده 80 میلیارد دلار قرارداد ببندیم حدود 50 میلیارد دلار پروژه برای شرکت و پیمانکاران داخلی تعریف می شود و حرکت در این مسیر باعث می شود که شرکت های ایرانی بتوانند خود را در سطح بین المللی معرفی کنند.

وی گفت: برنامه ریزی گسترده برای تثبیت و ارتقای جایگاه ایران در سطح اپک و جهان انجام شده است.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: هنوز ظرفیت های زیادی در حوزه ذخایر هیدروکربری در خلیج فارس و غرب کشور وجود دارد و پیش بینی می شود ایران طی سال های آینده همچنان در بین بازیگران حوزه انرژی جهان در بین رتبه های اول تا سوم قرار بگیرد.

منوچهری با بیان اینکه شرکت های داخلی توانمندی در ایران وجود دارد، افزود: باید ساحل فناوری نفت و گاز شویم و به فروشنده بودن اکتفا نکنیم.

همچنین اگینو مدیر عامل شرکت نفت فیلیپین نیز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه، بیان داشت: امضای تفاهم نامه مطالعاتی در ایران رویداد بزرگی در تاریخ این شرکت است و ایران از فرصت های سرمایه گذاری زیادی در حوزه نفت و گاز برخوردار است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، نفت ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار