به طور میانگین هر روز 4600 نفر در جمهوری دموکراتیک کنگو از خانه های خود می گریزند.

هر روز 4600 نفر در کنگو بی خانمان می شوندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد ضمن هشدار دادن در خصوص اوضاع انسانی به شدت وخیم در جمهوری دموکراتیک کنگو، اعلام کرد به طور میانگین چهار هزار و 600 نفر هر روز در این کشور آفریقایی از خانه های خود می گریزند.

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد سه میلیون و 700 هزار نفر تا پایان ماه مارس در داخل جمهوری دموکراتیک کنگو آواره شده اند که این رقم نسبت به رقم یک میلیون و 600 هزار نفر در آغاز سال 2016 میلادی، بیش از دو برابر شده است.

رین پالسن رئیس دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در جمهوری دموکراتیک کنگو در ژنو به خبرنگاران گفت: اوضاع به شدت وخیم است.

وی افزود: اوضاع به ویژه در منطقه کاسای در مرکز جمهوری دموکراتیک کنگو وخیم است؛ جایی که خشونت ها بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان قبیله ای موجب شده است یک میلیون و 270 هزار نفر از سپتامبر گذشته از خانه های خود آواره شوند.

پالسن این آمار و ارقام را «‌ تکان دهنده و فاجعه بار »‌ خواند.

درگیری در منطقه کاسای پس از آن روی داد که نیروهای دولتی اوت گذشته ژان پی‌یر امپاندی از سران قبیله ای را کشتند. وی قیامی را علیه جوزف کابیلا رئیس جمهور جمهوری دموکراتیک کنگو به راه انداخته بود. خشونت ها در این منطقه از ماه سپتامبر دست‌کم 400 کشته بر جا گذاشته است.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار