حواشی آخرین روز نمایشگاه کتاب تهران؛

سایه سنگین مناظرات انتخاباتی بر سر آخرین تعطیلی نمایشگاه کتاب!

هرچند ترجیح اول کتابخوان‌ها یار مهربان است؛ اما مناظره‌های زنده انتخاباتی روی بزرگترین رویداد فرهنگی کشور تاثیر گذاشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز گذشته آخرین روز نمایشگاه به شکل رسمی بود. هرچند ترجیح اول کتابخوان‌ها و کتاب‌دوست‌ها، یار مهربان است؛ اما مناظرات زنده تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری بر بزرگترین رویداد فرهنگی کشور تاثیر گذاشته بود.
 
تشریفات نمایشگاه، دیروز میزبان مهمانان فرهنگی و سیاسی کمی بود. از طرفی در ساعات قبل، بعد و در زمان مناظره فضای داخل سالن‌ها تا حدی آرام‌تر شده بود. اما باز هم استقبال مردم در آخرین روز تعطیل بسیار پرشور بود. عده ای هم سالن‌ها را ترک کرده و برای دیدن و یا شنیدن مناظرات، نمایشگرهای نمایشگاه یا رادیوها را پیدا کرده و در فضایی فرهنگی، این رویداد مهم سیاسی کشور را دنبال می‌کردند.

سایه سنگین مناظرات انتخاباتی بر سر آخرین روز نمایشگاه کتاب! 
 
از جهت دیگر تداخل روز میلاد امام زمان (عج) و آخرین روز تعطیل نمایشگاه، جو را شاد کرده و در قسمت‌های مختلف جشن های کوچکی برپا شده بود. اما غرفه داران و ناشران با وجود خستگی به علت جمعیت زیاد مردم،  بابت افزایش فروش در روز آخر خرسند بودند.
 
سایه سنگین مناظرات انتخاباتی بر سر آخرین روز نمایشگاه کتاب! 
 
دیروز  در مراسمی بزرگداشت دو خبرنگار فقید حوزه کتاب مرحوم علی عاشوری و مرحوم رضا رستمی برگزار شد. در این مراسم سید عباس صالحی رئیس نمایشگاه لوح تقدیری را که توسط همکاران خبرنگار امضا شده بود، به فرزند علی عاشوری تقدیم کرد.
 
امسال نیز مانند سال‌های گذشته غرفه‌های جنبی مرتبط با مطالعه و کتاب در بخش‌های فرهنگی به چشم می‌خورد. یکی از این غرفه‌ها با نام «کتاب پردازان» روش‌های مطالعه صحیح و پیشرفته را پس از برگزاری تست، به صورت خلاصه به مراجعان آموزش می‌داد. در این غرفه چگونگی مطالعه صحیح، روش‌های افزایش تمرکز و حافظه با توجه به خواندن درست آموزش داده می‌شد.  

سایه سنگین مناظرات انتخاباتی بر سر آخرین روز نمایشگاه کتاب!سایه سنگین مناظرات انتخاباتی بر سر آخرین روز نمایشگاه کتاب!
 
یک غرفه دیگر، معرفی یک شبکه اجتماعی کتابخوان بود. «باشگاه فرهنگی شباویز» که مدل ایرانی آن تا کنون وجود نداشته باعث ارتباط بین اعضای خود که علاقه‌مندان به مطالعه هستند؛ می‌شود. اعضا می توانند هر آنچه که مرتبط با کتاب است را در این شبکه اجتماعی بیابند و با دوستداران کتاب به تبادل نظر بپردازند.

سایه سنگین مناظرات انتخاباتی بر سر آخرین روز نمایشگاه کتاب!

غرفه ساده کوچکی که شامل یک میز تحریر و سه عنوان کتاب بود، یکی دیگر از جذابیت های نمایشگاه امسال بود. فروشنده که ناشر و نویسنده کتاب‌ها هم بود، غرفه خود را کوچک ترین غرفه نمایشگاه معرفی می‌کرد. این غرفه کوچک در یکی از سالن های عمومی برای بازدیدکنندگان جذابیت خاصی داشت.  
 سایه سنگین مناظرات انتخاباتی بر سر آخرین روز نمایشگاه کتاب!

«تداوم زندگی من در وجود تو» شعار غرفه اهدای عضو در نمایشگاه امسال بود که البته بازدیدکننده‌های بسیاری به این غرفه که نمایندگانی نیز در قسمت های مختلف نمایشگاه داشت، مراجعه و ثبت نام می کردند و کارت اهدای عضو دریافت می‌کردند.

سایه سنگین مناظرات انتخاباتی بر سر آخرین روز نمایشگاه کتاب! 
 
 
گزارش از فریده قهرمانی
 
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار