تغییر سبک زندگی راهکار کاهش اختلالات روانی

این پزشک عمومی گفت: برای کاهش آمار مبتلا به اختلالات روانی باید سبک زندگی افراد تغییر پیدا کند تا با بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی استرس و اضطراب از زندگی مردم دور شود.

حسین بدخشان پزشک عمومی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بیماران اختلالات روانی اظهار داشت: در حال حاضر در حدود ۱۶ درصد از زنان و ۱۰ درصد از مردان دچار افسردگی و اختلالات روانی هستند که علت اصلی ان شرایط اجتماعی حاکم در کشور است.

وی عنوان کرد: افرادی که دچار اختلالات روانی حاد می‌شوند با مراجعه به مرکز درمانی تحت درمان قرار گرفته و پس از مدتی مداوا و به جمع خانواده و اجتماع بر می‌گردند.

این پزشک عمومی تاکید کرد: بیمارانی که دچار اختلالات روانی مزمن می‌شوند باید  در بیمارستان‌های روانپزشکی بستری شوند که متاسفانه شرایط نگهداری اینگونه افراد بسیار سخت و طاقت فرسا است.

وی ادامه داد: برای کاهش آمار مبتلا به اختلالات روانی باید سبک زندگی افراد تغییر پیدا کند تا با بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی استرس و اضطراب از زندگی مردم دور شود.

بدخشان اظهار کرد: به دلیل هزینه مالی نگهداری و درمان بیماران روانی بخش‌های خصوصی حاضر به حمایت نیستند که خوشبختانه با ورود خیرین حوزه سلامت در این حوزه قسمتی از مشکلات حل شده است.

وی یادآور شد: برای پیشگیری ازبروز اختلالات روانی بهتر است افراد ورزش را جز برنامه روزانه خود قرار دهند تا استرس و مشغله‌های زندگی شان از آنها دور شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار