رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی گفت: در 285 روستا روستاها نیز به دلیل به حدنصاب نرسیدن کاندیداها انتخابات برگزار نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شبستری در نشست ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی در خصوص آخرین آمار و رویدادهای انتخاباتی در استان گفت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده با توجه به اینکه تعداد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان 13 هزار و 750 نفر اعلام‌شده و از این تعداد 12 هزار و 831 نفر تأیید شده و 294 نفر رد صلاحیت و 625 نفر انصراف داده‌اند.
 
وی اضافه کرد: در 285 روستا روستاها نیز به دلیل به حدنصاب نرسیدن کاندیداها انتخابات برگزار نخواهد شد.
 
رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی در ادامه در خصوص آمار شعب اخذ رأی گفت: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری 3 هزار و 241 شعبه اخذ رأی پیش‌بینی‌شده که از این تعداد 2 هزار و 525 شعبه ثابت و 716 شعبه سیار است.
 
وی ادامه داد: همچنین در خصوص پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 3 هزار و 637 شعبه در استان پیش‌بینی‌شده که از این تعداد 359 شعبه اخذ رأی مکانیزه در 6 شهر اهر، مرند، میانه، بناب، مراغه و شهر جدید سهند است.
 
شبستری ادامه داد: در خصوص انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نیز 522 شعبه پیش‌بینی‌شده که از این تعداد 145 شعبه در شهرستان اهر و یکصد شعبه در شهرستان هریس و 201 شعبه در شهرستان مراغه و 76 شعبه در شهرستان عجب‌شیر مستقر خواهند بود.
 
وی با بیان اینکه  انتخابات در 62 شهر و یک هزار و 960 روستای استان برگزار خواهد شد، بیان کرد: بر اساس آمار اعلامی جمعیت استان 2 میلیون و 955 هزار و 332 نفر بوده که از این تعداد 66 هزار و 102 نفر رأی اولی هستند.
 
رئیس ستاد استان آذربایجان شرقی بیان کرد: در راستای انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه‌های انتخابیه اهر- هریس و مراغه –عجب شیر 45 نفر با هم رقابت خواهند کرد که از این تعداد 20 نفر در حوزه انتخابیه اهر-هریس و 25 نفر نیز در حوزه انتخابیه مراغه- عجب‌شیر بر رقابت خواهند کرد.
 
وی در خصوص تعرفه‌های انتخاباتی نیز بابیان اینکه تعرفه‌های انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس توزیع‌شده است، ادامه داد: در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری برای هرکدام 3 میلیون و 145 هزار برگ تعرفه توزیع و در در خصوص انتخابات میان‌دوره‌ای نیز 421 هزار برگ تعرفه توزیع‌شده است.
 
شبستری بابیان اینکه همه لوازم موردنیاز در شعبه‌ها به تعداد لازم تهیه و توزیع شده است، گفت: در خصوص امر انتخابات پیش رو در استان 60 هزار نفر در امر برگزاری انتخابات حضور دارند و آموزش‌ها و جلسات توجیهی لازم در این خصوص نیز برگزارشده است.
 
وی بابیان اینکه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سه کاندیدا به استان سفر کرده‌اند، گفت: کاندیداها همه جلسات مختلفی در استان داشته‌اند که هیچ مشکل امنیتی و حاشیه‌ای در آن وجود نداشت و ابن مسئله جای تقدیر دارد از هوادارن کاندیداها و رقبای آنها که اصول انتخاباتی را رعایت کرده‌اند و البته این نشان‌دهنده این است عزم جدی برای برگزاری انتخابات سالم در استان وجود دارد.
 
رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی در خصوص بحث تخلفات انتخاباتی، بیان کرد: بر اساس اطلاعات واصله تعدادی تخلفات در ادارات و نهادهای دولتی بوده که آنچه مستندسازی شده 17 مورد بوده، متأسفانه در برخی ادارات متأسفانه خود مدیر با زیرمجموعه مدیر در ساعات اداری جلسه انتخاباتی برگزار  و له یا علیه کاندیدای صحبت کرده‌اند که این مستندات به مراجع قضایی تحویل داده‌شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: 2 مورد از این دخالت‌های انتخاباتی در نهاد دولتی در حد جرم بوده و در حال پیگیری است.
 
شبستری اضافه کرد: بر اساس گزارشات و مستندات حرکت‌های سازمان‌یافته برای حضور برخی روحانیون توسط یکی از سازمان‌های دولتی انجام‌شده که در حال پیگیری بوده و در صورت تأیید برخورد خواهد شد.
 
وی بیان کرد: همچنین از سوی خود کاندیداها علی‌الخصوص در انتخابات شوراها در شهرها مخصوصاً تبریز با تخلفاتی مواجه هستیم ازجمله استفاده از بنر در سایزهای خارج از اندازه اعلام‌شده و نصب تصاویر گریم کرده و غیرواقعی کاندیداها در شهر که در این خصوص به فرمانداران برای برخورد با این موضوع برخورد و همچنین مستندات به عنوان تخلف انتخاباتی تحویل مراجع داده خواهد شد.
 
رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی در ادامه بابیان اینکه همچنین تخلف شهرداری‌ها و شهرداران گزارش و مستندسازی شده که به مراجع ارجاع داده خواهد شد، گفت: زمان تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا تا ساعت پایانی روز 27 اردیبهشت و زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و میان‌دوره‌ای مجلس تا ساعت 8 صبح 28 اردیبهشت خواهد بود.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در 29 اردیبهشت مردم با مشارکت و حضور حداکثری خود حماسه‌ای خیره‌کننده خلق کنند.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.