جان ریچاردسون در اظهاراتی گفت آمریکا باید برای پیشی گرفتن از روسیه و چین، ناوگان ارتش خود را تقویت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، روز سه‌شنبه، "جان ریچاردسون" – فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا – گفت واشنگتن باید برای کسب دست بالاتر نسبت به روسیه و چین -- که فعالانه مشغول مدرن‌سازی نیروی دریایی خود هستند -- ناوهای جنگی بیشتری تولید کند.

در اوایل سال جاری میلادی، گزارش‌هایی مبنی بر تلاش چین برای افزایش تعداد ناوهای جنگی خود و رساندن تعداد آن‌ها به 351 فروند تا سال 2020 منتشر شد. نیروی دریایی روسیه نیز اکنون 282 فروند ناو دارد و انتظار می‌رود در سال جاری میلادی، 40 فروند دیگر به ناوگان دریایی ارتش این کشور افزوده شود.

ریچاردسون گفت: "ما اکنون در ناوگان خود 310 کشتی داریم؛ اما اگر بخواهیم در بلندمدت قضاوت کنیم، مشخص است که باید این رقم افزایش یابد. به همین دلیل باید تولید ناوهای جدید را آغاز کنیم. ما نه تنها باید ناوهای جنگی بیشتری تولید کنیم، بلکه باید تدابیری را برای افزایش عمر ناوها در نظر بگیریم."

ریچاردسون افزود آمریکا باید بار دیگر از چین و روسیه که به سرعت در حال نوسازی ناوگان جنگی خود هستند پیشی بگیرد و برای رساندن تعداد ناوهای خود به 355 فروند بکوشد.

دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – در تبلیغات انتخاباتی‌اش وعده داده بود تعداد کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا را از 272 به 350 فروند برساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار