2 تن از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات سال 96 شدند.

تاکید اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز بر حضور حداکثری مردم در انتخاباتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سید مرتضی افقه، عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز رای دادن را حق مردم دانست و گفت: صلاح نیست از حقی که قانون به آن ها داده استفاده نکنند.

وی تصریح کرد: مردم باید به نتیجه انتخابات امیدوار باشند و بدانند رای دادن در سرنوشت امروز و آینده آن ها تاثیرگذار است و رای ندادن ممکن است تاثیر منفی بر آینده آن ها بگذارد.

افقه اظهار داشت: مردم تا به حال تفاوت افرادی را که بر سر کار آمده اند حس کرده اند و نوع انتخاب، تاثیر مثبت یا منفی بر روی زندگی آن ها دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز اذعان کرد: متاسفانه ممکن است یک گروه از حضور حداکثری مردم نفع نبرد در نتیجه به روش های مختلف مردم را از رای دادن منحرف می کنند اما مردم باید با آگاهی شرکت کنند.

دکتر مهناز کسمتی، دیگر عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان داشت: بی تفاوتی نسبت به شرکت در انتخابات باعث تغییر و اصلاح جامعه نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات نشان دهنده بالا رفتن سطح آگاهی اقشار مختلف و امید به تغییر و اصلاح امور کشور می باشد.

کسمتی اذعان داشت: حضور حداکثری زمانی مفهوم پیدا می کند که افراد دارای آرای خاکستری در انتخابات حضور فعال یابند چرا که آنها تعیین کننده نتیجه نهایی هر انتخابی هستند.

این هیات علمی دانشگاه افزود: برای ایجاد انگیزه و امید در این گروه باید اصل آگاهی بخشی از اوضاع سیاسی و اجتماعی جامعه همراه با اهداف و آینده ای روشن مد نظر قرار گیرد.

وی اذعان کرد: بی تفاوتی نسبت به شرکت در انتخابات باعث تغییر و اصلاح جامعه نمی شود بلکه جامعه را به قهقرا می برد.

این استاد دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: رای اولی ها آگاه باشید که رای خویش را به هر بهایی نفروشید، چون رای شما می تواند زمینه توسعه پایدار، رشد علمی، تولید و اشتغال، آرامش سیاسی و ارتقای اخلاق انسانی را فراهم آورد.

علی حسین حسین زاده، رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: بیش از 7 میلیون برگ تعرفه رای برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در سراسر استان توزیع شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت استان در حدود 4 میلیون و 700 هزار نفر است که از این تعداد در حدود 3 میلیون و 220 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و 76 هزار رای اولی در انتخابات شرکت می کنند.

حسین زاده بیان داشت: برای برگزاری انتخابات 3 هزار و 720 شعبه اخذ رای در خوزستان پیش بینی شده است که حدود 2 هزار و 800 شعبه ثابت و حدود 900 شعبه نیز سیار هستند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان اظهار کرد: انتخابات در 248 شعبه در 4 شهر برای شورای اسلامی شهر به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان اذعان داشت: این انتخابات در 76 شهر و 2 هزار و 114 روستای استان برگزار می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.