پایگاه اینترنتی المصدرنیوز نوشت یگانی از نیروهای نروژی وارد جنوب سوریه شده‌اند تا با حمایت از ارتش آزاد مانع پیشروی نیروهای سوری به سوی مرز عراق شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه المصدرنیوز به نقل از شکیر عبید، ژنرال عراقی، از ورود یگانی از نیروهای نروژی به جنوب سوریه برای حمایت از ارتش آزاد و جلوگیری از پیشروی نیروهای سوری به سوی مرزهای عراق خبر داد.

به گفته این منبع، نیروهای نروژی از طریق گذرگاه "ولید" در غرب استان الانبار وارد منطقه "التنف" سوریه شده اند.

بر اساس این گزارش، این نیروها به نظامیان آمریکایی و انگلیسی که علی رغم اعتراض دولت سوریه در شرق شهر حمص حضور دارند، پیوستند.

ژنرال عبید افزود: گروه تروریستی داعش نیز در منطقه التنف که 50 کیلومتری شمال مرز عراق  و منطقه ای بیابانی است، حضور دارند.

وی گفت: براساس آنچه واشنگتن اعلام کرده است، نیروهای ائتلاف که در سوریه فعالیت می کنند از یک ماه گذشته به صورت فعال در منطقه التنف حضور دارند و با برخی از معارضان سوری از دیرالزور، این منطقه را پایگاهی برای خود قرار داده اند.

به گزارش این منبع عراقی، حملات اخیر ائتلاف بین المللی در دو روز گذشته در جنوب سوریه با توجه به پیشروی های نیروهای سوری در این منطقه به ویژه در 27 کیلومتری شرق منطقه "زرکا" بوده است.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
والا اینها از برف ویخبندان اومدند سوریه اون وقت میگن شما در سوریه چکار می کنید
آخرین اخبار