دونالد ترامپ پیشتر از 2 مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا درخواست کرده بود وجود هرگونه مدرک درخصوص ارتباط کمپین وی با روسیه را انکار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روزنامه واشنگتن پست روز گذشته (دوشنبه) در گزارشی با استناد به اظهارات مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا اعلام کرد: "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در ماه مارس (حدود دو ماه پیش) از دو مقام ارشد اطلاعاتی کشور درخواست کرده است که از تریبون عمومی وجود هرگونه مدرک در خصوص ارتباط میان کمپین وی و روسیه را انکار کنند.

دن کوتس رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا
درخواست ترامپ از مقامات اطلاعاتی ارشد آمریکا برای لاپوشانی ارتباط وی با روسیه

مایکل راجرز، رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا
درخواست ترامپ از مقامات اطلاعاتی ارشد آمریکا برای لاپوشانی ارتباط وی با روسیه

اما به گفته این منابع، دن کوتس، رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا و "مایکل راجرز"، رئیس آژانس امنیت ملی این کشور حاضر به پذیرش درخواست ترامپ نشدند؛ زیرا این کار را زشت و ناپسند می دانستند.

کمتر از یک ماه پیش، کاخ سفید جیمز کومی، رئیس اف بی آی را از سمت خود برکنار کرد. وی پیش از برکنار شدن در خصوص ارتباط میان نزدیکان ترامپ و روسیه تحقیقاتی را به جریان انداخته بود. دونالد ترامپ در دیدار اخیر خود با مقامات روس اعلام کرد با اخراج جیمز کومی، فشارهایی که به دلیل پیگیری پرونده ارتباط با روسیه علیه او وجود داشت را کاهش داده است.

نیویورک تایمز هفته گذشته فاش کرد که ترامپ از جیمز کومی نیز خواسته بود ارتباط تیم او و روسیه را تکذیب و پرونده مذکور را مختومه اعلام کند اما کومی از پذیرش این خواسته امتناع کرده بود و احتمالا به همین دلیل از مقام خود برکنار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار