برگزیدگان دومین جشنواره «عکس حرم» ویژه آستان مقدس امامزاده میرعلی‌بن‌الحسین (ع) لارستان معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید یعقوب مصطفوی مدیر آستان مقدس امامزاده میرعلی‌بن‌الحسین (ع) لارستان گفت: این جشنواره برای دومین سال در دو بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای (موبایلی) برگزار شد.
 
مصطفوی با بیان اینکه در این دوره، ۱۵۱ قطعه عکس از ۳۹ عکاس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، افزود: در بخش حرفه‌ای محمد پاسیار، مسلم ابراهیمی و حبیب طالب‌زاده به‌عنوان نفرات برتر و سعید اسماعیل‌زاده به‌عنوان فرد شایسته تقدیر برگزیده شدند.
 
وی تصریح کرد: در بخش موبایلی نیز، حسن عزیزیان، ایوب محمودی، حامد درویش زاده به‌عنوان افراد برگزیده و یکی از آثار فاطمه ثابت ایمانی به‌عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.
 
امامزاده میرعلی‌بن‌الحسین (ع)، در سحرگاه دومین جمعه از ماه مبارک رمضان سال ۱۴۶ هجری در خانواده یکی از فرزندان امام سجاد (ع) به دنیا آمد و عمر پربرکت و طولانی آن حضرت قریب ۱۰۳ سال بود که این توفیق را نصیب ایشان کرد تا دوران زندگی ایشان مصادف با زندگی امامان معصوم از حضرت امام جعفر صادق (ع) تا امام حسن عسکری (ع) باشد.
 
بعد از اینکه آن حضرت ۴۰ سال در لار اقامت کردند و زحمات و مشقات فراوانی را متحمل شدند، در نماز صبح پنجم شوال سنه ۲۴۹ هجری قمری و هنگامی‌که سر مبارک خود را از سجده دوم جهت سلام نماز برداشتند، جلادی خون‌آشام شمشیر خود را از نیام بیرون کشیده و بر پیکر منوّر آن امامزاده جلیل‌القدر وارد ساخت تا همچون جد بزرگوارش مولا علی (ع) در محراب عبادت به فیض شهادت نائل بیاید.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.