رئیس‌جمهور فرانسه در سالروز گرامیداشت قربانیان قتل عام دهم ژوئن 1944 تلویحاً به جنایات داعش اشاره کرد.

مکرون: وحشیگری در پشت پرچم سیاهی پنهان شده که هر جا باشد، مرگ به دنبال آن می‌آید
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سالروز گرامیداشت قربانیان قتل عام دهم ژوئن 1944 تلویحاً به گروه تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: در دنیای کنونی، چهره وحشیگری در پشت پرچم سیاهی پنهان شده است که هر جا باشد، مرگ و ویرانی هم به دنبال آن خواهد آمد؛ بنابراین باید به فکر تغییر این دنیای کنونی که دنیای پیچیده ای است، باشیم.

رئیس جمهور فرانسه همانطور که در گردهمایی های انتخاباتی خود وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، امسال ریاست برگزاری مراسم یادبود قربانیان کشتار دهم ژوئن سال 1944 را بر عهده خواهد گرفت، صبح امروز برای شرکت در هفتاد و سومین سالروز گرامیداشت این قتل عام بی رحمانه به روستای اورادور-سور-گلان در نزدیکی شهر لیموژ فرانسه سفر کرد.

امانوئل مکرون ضمن ادای احترام به تمامی شرکت کنندگان در این مراسم به ویژه خانواده قربانیان گفت: «زمان می گذرد و افرادی که از این قتل عام جان سالم به در بردند نیز کم کم می میرند؛ اما خاطره این حادثه دردناک برای همیشه در اذهان باقی خواهد ماند زیرا در آن روز افراد بی گناهی به قتل رسیدند.» 

مکرون در ادامه اظهارات خود تأکید کرد: «صلح، احترام، صبر و بردباری و انسانیت همیشه بر خشونت و نیستی پیروز می شود. دنیای کنونی دنیایی بی ثبات و خطرناک است. خشونت و وحشیگری فقط در سال 1944 اتفاق نیفتاد بلکه هم اکنون نیز شاهد آن هستیم.»

مکرون بدون اینکه نامی از گروه تروریستی داعش ببرد به اقدامات بی رحمانه آنها اشاره کرد و افزود: «در دنیای کنونی چهره وحشیگری در پشت پرچم سیاهی پنهان شده است که هر جا باشد، مرگ و ویرانی هم به دنبال آن خواهد آمد. تنها کاری که می توان کرد این است که قوی و هوشیار باشیم. ما اجازه نمی دهیم حاصل پیروزیمان که همان جمهوری، دموکراسی، حقوق بشر و حقوق شهروندی است و به آزادی، برابری و برادری شهرت دارد، توسط سردمداران نیستی و افراد متعصب و افراط گرا با هر نام یا تحت هر شکلی که باشد، تهدید شود. دنیای کنونی دنیای پیچیده ای است. باید این دنیا را دوست داشته باشیم اما در عین حال به فکر تغییر آن هم باشیم. فقط در این صورت است که آموزش هایی که دیده ایم، به درد خواهد خورد.» 

مکرون خطاب به کودکان و نوجوانانی که در این مراسم شرکت کرده بودند گفت: «شما باید خاطره این روز را در ذهنتان نگه دارید و برای نسل های آینده هم تعریف کنید. مبادا این روز به فراموشی سپرده شود که اگر چنین شود، این خطر وجود دارد که ارزشهای فرانسه نیز به فراموشی سپرده شوند. زنده باد جمهوری! زنده باد فرانسه!»

گفتنی است در روز دهم ژوئن 1944 ، جنایتکاران واحد نظامی اس اس ارتش آلمان نازی ساکنان بیگناه روستای اورادور-سور-گلان در نزدیکی شهر لیموژ فرانسه را به طرز وحشیانه و غیرانسانی قتل عام کردند. در این قتل عام 642 غیرنظامی بیگناه جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار