به دنبال خروج نیروهای قطری از مرز اریتره و جیبوتی، اریتره از قطر شکایت می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، به دنبال اقدام قطر در خارج کردن نیروهای حافظ صلح خود از مرز میان دو کشور جیبوتی و اریتره و افزایش تنش در شرق آفریقا، دولت اریتره شنبه شب اعلام کرد، از قطر شکایت خواهد کرد.

وزارت اطلاع رسانی اریتره در این باره اعلام کرد: قطر درباره خروج 450 تن از نیروهای حافظ صلح خود از مرزهای مورد مناقشه با جیبوتی هیچ گونه توضیحی نداده و خروج فوری این نیروها، پس از تنش های اخیر بین کشورهای عربی صورت گرفته است.

تصمیم قطر برای خروج نیروهای حافظ صلح خود، پس از آن صورت گرفت که اریتره گزارش رسانه های قطری را مبنی بر این که این کشور تمام قد در کنار دوحه ایستاده است، تکذیب کرده بود.

اریتره همچنین در مناقشه بین قطر و عربستان و همپیمانانش، از ریاض حمایت کرده بود.

منطقه مرزی میان اریتره و جیبوتی که یک منطقه کوهستانی است، از مدت‌ها پیش منطقه‌ ای مورد نزاع میان دو کشور بود، به همین خاطر قطر در سال 2010 برای امضای توافقنامه صلحی میان دو کشور میانجی‌گری کرد و نیروهای قطری از آن زمان در منطقه مذکور مستقر شدند.

جیبوتی یکی از همپیمانان غرب و میزبان پایگاه های نظامی فرانسه و آمریکا و گذرگاه دریایی به کشورهایی آفریقایی از جمله اتیوپی است.

جیبوتی نیز همگام با سیاست های تحریمی عربستان علیه قطر، سطح روابط دیپلماتیک خود با دوحه را کاهش داد و همه این عوامل سبب شد تا دوحه نیروهای خود را از این منطقه خارج کند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۰۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
اریترهاین هم قدرت جدیده که پیداش شده .زورگو هم که هست نیومده میخواد ازقطر شکایت کنه .وحمایت کنه از عرعرستان زورگوئی به این میگنا. جیبوتی که مارو تحریم کرد کجائی مادر جان ترسیدیم .حالا اریتره هم قطر رو .کجائی بابا جان .عجب شیرتو شیری شده کشورکوچولوها همه رو تحریم وتهدید میکنن .وای خدا ترسیدیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
اخ دستش درد نکنه
جیبوتی که محبوب احمدنزاد بود یادمه ما رو هم تحریم کرد
جیبوتی کجایی عزیزم کجایی دقیقا کجایی
آخرین اخبار