یک عضو اتاق بازرگانی گفت: مسائل اقتصادی، شخصی و خصوصی نیست و باید همه آمار‌ها و اطلاعات به‌صورت شفاف در اختیار همگان قرار گیرد تا امکان استفاده از رانت و فساد تقلیل یابد.

مسائل اقتصادی، شخصی و خصوصی نیست/بهبود محیط کسب و کار با الگوبرداری از کشور‌های توسعهمهدی معصومی اصفهانی عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر مهم‌ترین راهکار مقابله با فساد اقتصادی در کشور چیست، اظهار داشت: با شفاف سازی اطلاعات و قیاس کشور به منظور دستیابی به نتایج مطلوب می‌توان شرایط را برای شفافیت اقتصادی و حضور فعال کارآفرینان و نخبگان کشور مهیا ساخت.


وی ادامه داد: الگوبرداری از کشور‌ها توسعه یافته اقتصادی می‌تواند شرایط را برای محیط کسب و کار تسهیل کند و این امر به مرور زمان منجر به ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی می‌شود.


معصومی اصفهانی ضمن انتقاد از شفاف نبودن اطلاعات حوزه اقتصادی کشور عنوان کرد: مسائل اقتصادی شخصی و خصوصی نیست و باید همه آمار‌ها و اطلاعات به‌صورت شفاف در اختیار همگان قرار گیرد تا در این صورت امکان استفاده از رانت و فساد تقلیل یابد.


وی رانتخواری را یکی از مشکلات اساسی کشور برشمرد و افزود: تلاش‌ها باید همواره حول محور مقابله با این پدیده شوم بچرخد ضمن اینکه شرایط باید به گونه‌ای مهیا شود که علاوه بر رقابتی شدن فضای کسب و کار، امکانات به صورت مساوی میان فعالان اقتصادی تقسیم شود.


این عضو اتاق بازرگانی تهران در پایان بیان کرد: دولت باید اطلاعات را شفاف کند و قوانین و دستور العمل‌های بهتری را وضع کرده تا فضا برای رقابت بهتر و مساوی بین همه فعالان اقتصادی ایجاد شود.

انتهای پیام/

 

شفافیت اقتصادی لازمه کاهش رانت و فساد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار