مدیر مخابرات لارستان از رتبه نخست لار در بین شهرستان‌های فارس به لحاظ تعداد مشترکین تلفن ثابت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدمهدی صادق‌نژادان با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران در زمینهٔ تلفن ثابت و دیتا در حال فعالیت است، گفت: پارسال شهرستان لارستان در استان فارس در زمینهٔ تعداد تلفن‌های ثابت با 79 هزار مشترک رتبه نخست را به دست آورد.


صادق نژادان رتبه لارستان در زمینهٔ تلفن همراه GSM را نیز با تحت پوشش قرار دادن تمام شهرستان‌ها در سطح استان فارس دارای مقام نخست دانست و افزود: در زمینهٔ دِیتا که یک موضوع مهم تلقی می‌شود لارستان حدود 35 هزار مشترک دارد که حدود 10 هزار نفر آن‌ها در روستاها فعال و بازهم لارستان در این زمینه با اختلاف در رتبه برتر فارس قرار دارد.


وی ادامه داد: در حال حاضر تمام روستاهای این شهرستان می‌توانند از اینترنت پرسرعت بهره ببرند و از امکانات آن استفاده کنند.


صادق‌نژادان از ایجاد فناوری جدید بانام «تانوما» در لارستان خبر داد و بیان کرد: این فناوری در زمینهٔ افزایش سرعت اینترنت همراه با کاهش هزینه‌های اینترنتی نقش مهمی دارد.


وی بابیان اینکه با راه‌اندازی این سیستم نوین سرعت اینترنت به 100 مگابایت در ثانیه می‌رسد، اظهار کرد: هزینه این طرح نیز بسیار کمتر از اینترنت موجود است و اگر هر گیگ اینترنت در حال حاضر حدود 5 هزار تومان است، با این طرح هزینه بهای اینترنت در هر گیگ بین هزار تا سه هزار تومان کاهش می‌یابد.


مدیر مخابرات لارستان با اشاره به اینکه در سال 96 تعهد به تجهیز کردن 5 هزار نفر از مشترکان لارستان به این فناوری شده است، تصریح کرد: ادارات این شهرستان می‌توانند برای دریافت این طرح و عقد قرارداد و همچنین بهره‌مندی از مزیت آن پیشگام شوند.
انتهای پیام/ر

دسترسی بیش از 99 درصد خانوار فارسی به تلفن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.