مدیرکل استاندارد استان فارس از راه‌اندازی گشت‌های نظارت بر تهیه و توزیع مصالح ساختمانی استاندارد خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد استان فارس اظهار کرد: بیشتر مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری است و واحد‌های تولید و توزیع کننده این محصولات باید به این امر توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: اکثر تولیدکنندگان شناسنامه‌دار مصالح ساختمانی بخصوص واحد‌های تولید میلگرد در فارس، محصول استاندارد تولید می‌کنند و توجه به اینکه بعضی مصالح ساختمانی نظیر تیرآهن، از سایر نقاط کشور وارد فارس و شیراز می‌شود، گشت‌های نظارتی برای کنترل وجود استاندارد در این محصولات راه‌اندازی شده است.

رهنما ادامه داد: گام اول در این زمینه آموزش فعالان صنفی در بخش توزیع کنندگان مصالح ساختمانی بخصوص آهن‌آلات است و بعد از آن اگر تخلفی حادث شود، برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در مواجهه با محصولات غیراستاندارد ۲ موضوع وجود دارد، اگر تولید کننده محصول بی‌کیفیتی که مشمول استاندارد اجباری است مشخص باشد، محصول مرجوع شده و متناسب با تخلف یا نمره منفی برای تولید کننده منظور شده یا حتی تقاضای ابطال پروانه استاندارد داده می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان فارس افزود: در مواردی که مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری بوده و بدون علامت مشخصه برای شناسایی تولید کننده باشد، عرضه کننده به‌عنوان متخلف شناخته خواهد شد.

رهنما گفت: ابتدا باید تمام فعالان بخش توزیع مصالح ساختمانی با قوانین و دستورالعمل‌های استاندارد و موارد تخلف آشنا شوند و مصالح ساختمانی اولا باید حتما دارای علامت استاندارد باشد و دوم اینکه علامت مشخصه معتبر بوده و تولید کننده دارای آدرس و کد ۱، ۰ رقمی باشد.

وی با اشاره به اینکه در شیراز با تولیدکنندگان مصالح ساختمانی غیراستاندارد نیز مواجه هستیم اضافه کرد: برخی کارگاه‌ها به شکل مخفی و بدون شناسنامه در حاشیه شیراز به تولید مصالح ساختمانی بخصوص میلگرد مشغول هستند و قطعا شناسائی تولید کنندگان زیرزمینی مصالح ساختمانی، یکی از وظایف مد نظر گشت‌های مشترک است.

رهنما تصریح کرد: شناسائی این گونه کارگاه‌های غیرقانونی که مبادرت به تولید مصالح ساختمانی غیراستاندارد می‌کنند، بسیار دشوار است، اما اگر از طریق مراکز عرضه ورود کنیم، زمینه برای فعالیت آنان هم ناامن خواهد شد.

انتهای پیام/ن

نظارت بر تهیه و توزیع مصالح ساختمانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار