دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان‌شرقی گفت: میزان کشفیات کالای قاچاق در استان در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از سه برابر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اسکندرزاده دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان‌شرقی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه 488 پرونده مربوط به قاچاق کالا در استان در سه ماه نخست سال تشکیل شده است ارزشی ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در این مدت را 240 میلیارد ریال اعلام کرد.

به گفته وی درصورتی که 9 سامانه موجود کشوری برای مبارزه با قاچاق کالا در ارگانهای مختلف به یکدیگر متصل شوند و اطلاعات هر یک از آنها کامل شود می توان با بیش از 90 درصد قاچاق کالا مبارزه کرد.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز با تاکید بر لزوم برخورد شدید و قانونی با واردکنندگان کالاهای بی هویت و قاچاق عنوان کرد: برخورد قانونی با متخلفین، باعث ناراحتی قاچاقچیان و رانت خواران خواهد شد ولی مسئولان مربوطه باید عمل به مر قانون را اولویت اصلی خود قرار دهند چرا که در بحث قاچاق کالا، تولیدکنندگان و صنعتگران واقعی، متضرر می شوند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد:باید بر اساس شیوه نامه ابلاغی 11 نوع کالا شامل دارو،تلفن همراه،لوازم خانگی،فرآورده های نفتی طلا، مسکوتات لوازم خودرو پوشاک منسوجات اسباب بازی و مواد غذایی قبل از ورود به کشور برچسب شناسایی زده شود و اقدامات لازم برای درج کد پیگیری در روی محصول تولیدی وارداتی انجام شود.

جبارزاده تاکید کرد:ساماندهی جامع انبارها و ثبت آنها به منظور جلوگیری از قاچاق کالا ضروری است و باید تمامی ارگانهای مربوطه انبارهای تجاری خود را در سامانه ثبت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اهمیت مقابله با فعالیت صرافی های غیر مجاز در استان گفت:باید قبل از اینکه مشکلاتی مانند بانک های غیر مجاز ایجاد شود و یا نظم بازار ارز به هم بخورد با صرافی های غیر مجاز برخورد کرد.

جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نارضایتی از عملکرد منطقه آزاد ارس به خاطر عمل نکردن به تعهداتش در فنس کشی محدوده این منطقه تصریح کرد:در صورتی منطقه آزاد ارس تا پایان شهریور ماه فنس کشی منطقه را به اتمام نرساند به علت بیم از قاچاق کالا از این طریق فعالیت های این منطقه متوقف خواهد شد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.