مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در یک سال گذشته 100 نفر به تعداد محیط بانان این استان اضافه شد که رشدی 100 درصدی نسبت به دو سال پیش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید ظهرابی امروز در بازدید از طرح های بیابانزدایی شهرستان آران و بیدگل  افزود: این افزایش تعداد محیط بان نشان عزم دولت تدبیر و امید برای حفاظت از محیط زیست کشور است که ثمره آن جلوگیری قابل توجه از کانون های فرسایش بادی و گرد و غبار در استان اصفهان خواهد بود.

وی با اشاره به این که دولت تدبیر و امید یکی از محورهای خود را محیط زیست قرار داده است بیان کرد: اولین اقدام موثر این دولت احیای تالاب ارومیه بود که همه ثمره آن را دیدیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: امسال هم دولت یازدهم در برنامه ششم توسعه، محیط زیست و آب را دو محور کلیدی قرار داده است که این نشان از اهمیت و توجه این دولت به این مقوله ها دارد.
ظهرابی از رشد 100 درصدی اعتبارات محیط زیست در حوزه تملک دارایی بیشتر شهرستان های استان اصفهان نسبت به سال های قبل خبر داد و گفت: این افزایش نشان از توجه ویژه فرمانداران به محیط زیست است که جای تقدیر دارد.

وی اظهار کرد: در استان اصفهان هم اقدام های مهمی در جهت حفاظت از محیط زیست پیش بینی شده است که دو حوزه مقابله با کانون های انسان ساخت از جمله کارخانه ها، معدن ها و هم چنین ایجاد و توسعه منطقه های حفاظت شده در اولویت قرار دارد.

وی مسئولیت هماهنگی اجرای برنامه های مقابله با پدیده گرد و غبار استان را بر عهده اداره کل حفاظت محیط زیست برشمرد و افزود: دبیرخانه کارگروه مقابله با گرد و غبار استان در این اداره کل مستقر شده است تا تمام فعالیت های مختلف در در این دبیرخانه جمع بندی و تصویب شده و مورد نظارت قرار گیرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.