مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت : امسال در هفته بهزیستی 120 طرح با اعتباری افزون بر 116 میلیارد تومان در مناطق مختلف استان افتتاح می شود.

افتتاح 120 طرح بهزیستی در آذربایجان شرقی همزمان با هفته بهزیستیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ارشد زاده در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی افزود : هزینه اجرای این افتتاح 120 طرح بهزیستی در آذربایجان شرقی همزمان با هفته بهزیستیطرح ها از اعتبارات دولتی ، مشارکتهای مردمی و سرمایه گذاری بخش خصوصی به عنوان شرکای اجتماعی بهزیستی تامین شده است.
به گفته وی این طرحها برای 200 نفراز خانواده های تحت پوشش مراکز توانبخشی ، نگهداری سالمندان و معلولان ، مشاوره و روان شناختی و درمان اعتیاد به طور مستقیم شغل ایجاد می کند.
ارشدزاده با اشاره به لزوم ایجاد اورژانس اجتماعی در مناطق مختلف استان گفت : 140 شهر بالای 50 هزار نفر جمعیت در کشور فاقد اورژانس اجتماعی است که از این تعداد 11 شهر مربوط به آذربایجان شرقی است و مقرر شده امسال در این شهرها اورژانس اجتماعی راه اندازی شود.
وی افزود : هم اکنون 5 شهر تبریز ، مراغه ، مرند ، میانه و بستان آباد دارای اورژانس اجتماعی است و بیش از 60 هزار مورد ماموریت در این مراکز انجام شده است.
مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد : یک میلیون و 200 هزار نفر معادل 30 درصد جمعیت آذربایجان شرقی نیازمند دریافت خدمات بهزیستی هستند که از این تعداد250 هزار نفر خدمات مستمر از بهزیستی دریافت می کنند.
ارشدزاده ادامه داد : هم اکنون 160 هزار معلول نیز در استان زندگی می کنند که 60 هزار نفر آنها تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.
وی گفت : از 10 هزار نفر بیمار روانی مزمن در استان 500 نفر به صورت شبانه روزی در مراکز حمایتی نگهداری می شوند و یک هزار نفر نیز خدمات خاص در منزل دریافت می کنند.
به گفته مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی هم اکنون 852 نفر دارای ضایعه نخاعی، 98 کودک ناشنوا و یک هزار و 920 نفر از کودکان چندقلویی در استان از کمک مالی اداره کل بهزیستی بهره مند هستند.
ارشد زاده افزود : یک هزار و 270 کودک بد سرپرست و بی سرپرستِ شناسایی شده در استان ، تحت پوشش حمایتی اداره بهزیستی قرار دارند و یک هزار و 490 کودک نیز در خانواده های خویشاوندان نگهداری می شوند که امسال به هر یک از آنها ماهانه 500 هزار تومان کمک هزینه پرداخت می شود.
از 24 تا 30 تیرماه ، هفته بهزیستی نام گذاری شده و شعار امسال این هفته ، بهزیستی ، محور مسئولیت و سلامت اجتماعی انتخاب شده است.

انتهای پیام/خ

نگهداری یکهزار و 490 کودک نیز در خانواده های خویشاوندان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.