دستیار ویژه رئیس‌جمهور از امضای تفاهم نامه‌ای با قوه قضائیه به منظور آموزش حقوق شهروندی به مردم در آینده نزدیک خبر داد.

"الهام امین‌زاده" دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور شهروندی در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از امضای تفاهم‌نامه با قوه قضائیه به منظور تبیین، توسعه و آموزش حقوق شهروندی به مردم در آینده نزدیک خبر داد.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه و با کمک حقوقدانان و قضاتی که در استان‌های مختلف هستند، اصناف، کسبه، مردم و بخش‌های دولتی را با موازین حقوقی و دولتی آشنا می‌کنیم.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور ادامه داد: لازم است از تخلفاتی که ناخواسته توسط برخی شهروندان به دلیل عدم آگاهی از قانون اتفاق می‌افتد، پیشگیری شود.

امین‌زاده با بیان اینکه با همکاری سازمان اداری استخدامی حدودا 14 ساعت آموزش حقوق شهروندی برای کارکنان دولت آغاز شده است، تاکید کرد: این برنامه موارد مختلفی را شامل می‌شود که چگونگی احترام و تکریم ارباب رجوع یکی از این موارد است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی اضافه کرد: بخش دیگر این برنامه آگاهی دادن به شهروندان در صورت مواجه احتمالی با هرگونه تبعیض و یا طولانی شدن کارشان است که بدانند برای پیگیری به کجا مراجعه کنند.

امین‌زاده در مورد راه‌های پیش بینی شده برای آموزش حقوق شهروندی به مردم، گفت: برای این مهم عناوین مختلفی در نظر گرفته‌ایم، با صدا و سیمای استان صحبت‌هایی شده است، دستیاران ویژه حقوق شهروندی استانداران با همراهی صداوسیمای مراکز استان، کلیپ‌های و برنامه‌های هنری را برای آگاهی شهروندان در رابطه با کلاهبرداری‌های احتمالی، جعل امضا و امضاهای ناخواسته که شهروندان را بدهکار ‌می‌کند، تهیه خواهند کرد.

وی بیان کرد: براساس آسیب‌شناسی‌هایی که انجام شده، بسیاری از شهروندان ما به دلیل عدم اطلاع از آثار امضاهای خودشان، بدهکار شده‌اند پس باید آموزش‌هایی در این زمینه داده بشود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی خاطر نشان کرد: جشنواره‌های شهروند برتر و نمونه در بعضی از استان‌ها آغاز شده است و  افرادی که توسط خود شهروندان معرفی می‌شوند که ایثارگونه کار و فعالیت‌ کرده‌اند، به عنوان شهروند نمونه برگزیده خواهند شد.

انتهای پیام/

تولید برنامه‌هایی برای آگاه کردن مردم از کلاهبرداری‌های احتمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار