یک قاضی در ایالت میشیگان با صدور حکمی قضایی، مانع از اخراج بیش از 1400 عراقی اخراجی از آمریکا شد.

ممانعت از اخراج بیش از 1400 عراقی از آمریکا طی حکم یک قاضی فدرالبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک قاضی فدرال آمریکا در میشیگان روز دوشنبه اخراج 1400 عراقی از این کشور را متوقف کرد. این جدیدترین پیروزی حقوقی عراقی‌های مستقر در آمریکا است.

قاضی «مارک گلدسمیت» یک حکم قضایی اولیه را به درخواست وکلای اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا صادر کرد.

این قاضی فدرال آمریکا در این خصوص گفت این حکم قضایی زمان بیشتری را در اختیار مهاجران قرار می‌دهد تا دادگاه فدرال را برای توقف روند اخراجشان از آمریکا به چالش بکشند. پس از اینکه دستور اخراج این افراد به طور ناگهانی صادر شد، آنها برای یافتن راه‌حل‌های قانونی تحت فشار قرار گرفتند و به زمان بیشتری نیاز دارند.

این قاضی آمریکایی گفت کسانی که ممکن است در معرض صدمات شدید یا مرگ قرار بگیرند قبل از خروج از آمریکا باید فرصت حضور در دادگاه را داشته باشند.

حکم گلدسمیت به این معنا است که هیچ شهروند عراقی را نمی‌توان به مدت چند ماه از آمریکا اخراج کرد. هنوز مشخص نیست که دولت آمریکا حکم گلدسمیت را در دادگاه تجدیدنظر پیگیری می‌کند یا خیر.  در حال حاضر 1444 شهروند عراقی حکم اخراج نهایی را دریافت کرده‌اند. این در حالیست که مقامات اداره مهاجرت فقط 199 نفر از آنها را در ماه ژوئن بازداشت کردند.

انتهای پیام/

توقف روند اخراج شهروندان عراقی از آمریکا در پی حکم قاضی فدرال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار