بیرجند؛

آغاز توزیع گوشت قرمز لیبل دار در بیرجند

طرح لیبل گذاری مشخصات انواع گوشت دام سبک و سنگین، از امروز در بیرجند آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  تهوری رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: در این لیبل علاوه بر ثبت تاریخهای کشتار، پیش سرد و مصرف که پیش از این هم بر روی گوشتها نصب می شد، سن و جنسیت دامها نیز تعیین شده است.


وی افزود : در طرح لیبل گذاری گوشت قرمز، در کشتارگاه قبل از نگهدای لاشه در پیش سرد، گوشت دامهای نر اعم از سبک و سنگین با لیبل آبی و دام های ماده با لیبل سفید رنگ مشخص می شود.


تهوری گفت : قیمت گوشت بره و بزغاله نر را 34 هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت گوشت بره و بزغاله ماده هم 28 هزار تومان است که با نصب لیبل، تفکیک این دو نوع گوشت و قیمت واقعی آن مشخص می شود.


رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن افزود : طرح لیبل گذاری نوع و جنس گوشت قرمز را سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری دامپزشکی اجرا می کند.


وی اظهار کرد : یک میلیون و 800 هزار راس دام سبک و سنگین و 3 میلیون و 500 هزار واحد دامی در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد 120 تا 140 هزار راس آن به استانهای همجوار ارسال می شود.


مردم خراسان جنوبی سالانه گوشت 80 تا 85 هزار راس دامی را که در کشتارگاهها ذبح می شود، مصرف می کنند که علاوه بر آن 60 تا 70 هزار راس دام هم در غیر از کشتارگاهها و بصورت خانگی ذبح و به مصرف می رسد.
انتهای پیام/ک


سالانه85 هزار راس دامی در کشتارگاههای استان ذبح می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار