ارتش آمریکا از رصد فعالیت غیرمعمول یک زیردریایی متعلق به کره شمالی در آبهای ژاپن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سی ان ان، یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد: ارتش آمریکا «سطحی غیرمعمول و بی‌سابقه» از فعالیت یک زیردریایی متعلق به کره شمالی را در روزهای پس از دومین آزمایش موشکی بین قاره‌ای بالستیک پیونگ یانگ در ماه جاری میلادی رصد کرده است.

گزارشها حاکی از آن است که این زیردریایی یک موشک «سامانه پرتاب سرد» را آزمایش کرده است. در این نوع آزمایش، از بخار با فشار بالا استفاده می‌شود که موشک را پیش از آنکه موتور آن مشتعل شود، پرتاب کند.

این فعالیت غیرمعمول زیردریایی کره شمالی روز یکشنبه انجام شد و سومین مورد از این نوع آزمایش در ماه جاری میلادی و چهارمین مورد آن در سال جاری میلادی محسوب می شود.

دو مقام وزارت دفاع آمریکا هم در گفتگو با سی‌ان‌ان اعلام کردند که زیردریایی کره شمالی این فعالیت غیرمعمول را در آب های سواحل ژاپن انجام داده است و این زیردریایی حتی بیشتر از همیشه پیشروی کرده است. بنابر اعلام این مقامات، فعالیت زیردریایی کره شمالی با فعالیت‌های همیشگی آن اندکی متفاوت بود.

گزارشها حاکی از آن است که فعالیت اخیر زیردریایی کره شمالی باعث شده است که آمریکا و کره جنوبی سطح امنیت خود را ببرند.

بنابر اعلام کارشناسان، در تابستان سال گذشته، کره شمالی نخستین آزمایش پرتاب موشک از زیردریایی را با موفقیت آزمایش کرد.

کره شمالی روز جمعه هم دومین آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای خود را با موفقیت انجام داد. به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، این موشک در 47 دقیقه مسافت 998 کیلومتر را پیمود.


انتهای پیام/

 

رصد فعالیت غیرمعمول یک زیردریایی کره شمالی از سوی ارتش آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار