مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: فعالیت دبیرخانه منطقه ای مقابله با گردوغبار استان های مرکزی کشوردراین استان آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید ظهرابی افزود: نشست تخصصی ارائه راهکارهای عملی پیشگیری و مقابله با پدیده گرد غبار در استان های اصفهان،سمنان، یزد و قم روز گذشته به میزبانی اصفهان برگزار شد.

وی افزود:در این نشست مقرر که دبیرخانه منطقه ای مقابله با گردوغباراستان های مرکزی کشوردر اصفهان مستقر شود.

وی اظهار کرد: همچنین مقرر شد که استان خراسان جنوبی نیز به این کارگروه دعوت و به همراه چهار استان مرکزی کشور درمدت 10 روز با برگزاری جلسات استانی راهکارهای خود را به صورت برنامه ای مدون و عملی به این کارگروه ارائه کنند و ظرف مدت یک ماه آینده دومین جلسه تخصصی دراصفهان برگزار شود.

ظهرابی با اشاره به اینکه پیش از این برنامه جامع مقابله با پدیده گردوغبار در استان اصفهان مصوب شده است ، گفت: لازم است سایر استان های مرتبط نیز در این زمینه به صورت جدی اقدام های لازم را برای پیشگیری و مقابله با گرد و غبار را انجام دهند و در کارگروه مشترکی که دریک ماه آینده برگزار می شود به صورت منسجم و هماهنگ راهکارهای مقابله با این پدیده به صورت منطقه ای بررسی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: این اولین نشست به صورت بین استانی در کشور است که به میزبانی استان اصفهان برگزارشد که در آن مدیران، متخصصان و کارشناسان محیط زیست،منابع طبیعی و برق استان های اصفهان، قم، یزد حضور داشتند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.