معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری 8 هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح رونق تولید برای استان سهمیه منظور شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  علی نواداد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی با مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان، اظهارکرد: در مجموع 13 هزار و 200میلیارد ریال سهمیه در قالب 2 طرح رونق تولید و نوسازی ابلاغ شده است که از این میان 8 هزار و 800 میلیارد ریال مربوط به طرح رونق تولید و 4 هزار و 400 میلیارد ریال مربوط به طرح نوسازی است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته آذربایجان شرقی در کشور از نظر تعداد تسهیلات رتبه 5، از نظر مبلغ تسهیلات رتبه 3 و از نظر بودجه تخصیصی رتبه 4 را کسب کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه همیشه با این دیدگاه که نباید دقت فدای سرعت شود پیش رفته و با همین روش نیز ادامه خواهیم داد؛ ادامه داد: تعامل با بانک‌ها رویکرد اساسی است تا مشکلات واحدهای دارای مشکل حل شده و چرخه اقتصادی استان رونق یابد.

نواداد با تأکید بر اینکه اعطای وام با عنوان طرح رونق تولید در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در قالب شعار سال است، گفت: به یقین اقتصاد مقاومتی مقوله‌ای نیست که فقط در یک سال به آن عمل کنیم بلکه هر سال باید الگوی عملی کشور قرار گیرد.

ثبت نام واحدهای تولیدی متقاضی تسهیلات رونق تولید از روز یکشنبه 28 خرداد شروع شده و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه بهین یاب به نشانی behinyab.ir برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کنند.

در سال گذشته 706 واحد تولیدی استان افزون بر 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند .

همچنین علاوه بر تسهیلات یاد شده در سال 95 از محل پرداخت مستقیم بانک ها و استمهال بدهی واحد های تولیدی در مجموع 10 هزار و 830 میلیارد ریال تسهیلات به 1584 واحد تولیدی استان آذربایجان شرقی پرداخت شد.

در استان 3.5 میلیون نفری آذربایجان شرقی حدود چهار هزار و 500 واحد تولیدی فعال وجود دارد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.